Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Glutensiz diyetin püf noktaları

Glutensiz diyetin püf noktaları

Çölyak hastası iseniz beslenme biçiminizde köklü değişikliklerin zamanıdır. İşte size birkaç öneri...

Glutensiz diyet hayatta birçok önemli değişikliği de beraberinde getirir. Sağlıklı beslenmeye dönüş bunları en önemlisi. Bu rahatsızlık, ömür boyu pahalı ilaç, tıbbi müdahale gerektirmez. Sadece diyetle kontrol altına alınabilir.

Sabırlı olmak şart!
Hayat tarzını değiştirirken, hem kendine, hem de etrafındakilere karşı sabırlı ve anlayışlı olunmalı. Sevdiklerini, arkadaşlarını ve çevrendekileri bu konuda eğitmek de bu tedavinin bir parçası. Yakın çevredeki insanların pozitif davranışları ve anlayışlı olmaları diyete geçişi ve uygulamayı kolaylaştırır.

İşte diyetin püf noktaları

• Buğday, arpa, yulaf, çavdar ve bunları içeren gıdalar kesinlikle tüketilmemelidir.

• Mısır, pirinç, patates, soya fasulyesi yenilebilir.

• Gıdaların içerikleri çok iyi okunmalıdır.

• İlaçlar doktora, veya üreticisine danışılmadan kullanılmamalıdır.

• Başlangıçta 2 ay kadar süt ve süt ürünleri tüketilmemelidir. Daha sonra bunlar tek tek denenerek diyete dahil edilebilir. Keçi sütü ve ürünlerinde bir sakınca yoktur.

• Bira, şarap, viski, likör ve brendi gibi içeceklerden sakınılmalıdır.

• Amerika ve Avrupa'da günde 50•60 gr yulaf diyete eklenmeye başlandı. Kesin olmamakla birlikte, bu miktar çölyaklar için emniyetli görünmektedir.

2606
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.