Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Gergin insan kilo veremez

Gergin insan kilo veremez

Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü mezunu Banu Kazanç sürekli bozulup yeniden başlanan diyetlerin vücuda zarar verdiğini söylüyor.

'Emel Sayın'ı zayıflatan diyetisyen' olarak ünlenen Banu Kazanç, 'Önemli olan zayıflamak değil, sağlıklı ve metabolizmayı hızlandıracak rejimler yapmak' diyor.

Zayıflamak isteyenlerin metabolizmalarını hızlandırmak için önerilerini anlatan genç diyetisyen, 'Sağlıklı zayıflama kadar, ideal kiloyu korumak da bilinçli beslenme ile mümkün' diyor. Emel Sayın, Hande Yener gibi birçok profesyonelin beslenme ve estetik sebeplerle diyet programlarını yürüten Kazanç, kişiye özel diyet programları oluşturuyor. Kilo vermek isteyen her insanın kafasında öncelikle neden kilo veremediği sorusu oluşur. Kazanç bu sorunun cevabını şöyle açıklıyor:

'Diyet yaptığı ya da abartılı yemediği halde, fazla kilolarından kurtulamayan kişilerin başlıca sorunu, metabolizmalarının yavaş çalışmasıdır. Kişinin metabolizmasının durumu, kan tahlili sonuçlarından alınır. Kan şekeri düşüklüğünde, vücudun ihtiyacı olan enerjiden daha düşük bir enerji alındığı zaman, kan şekerini kontrol eden insulinde dengesizlik ortaya çıkar. İnsülindeki ani çıkışlar, metabolizmayı yavaşlatıp, kilo vermeyi durdurur. Bunun yanında yüksek kolestrol de metabolik yavaşlamaya neden olduğu için, olabildiğince kolestrolü düşürücü bir diyet uygulanması gerekir. Uzun zaman diyet yapıp, metabolizmasını bozmuş bir kişi, vücudunun vitamin-mineral dengesini bozduğu için, zayıflaması mümkün olamaz. Bu noktada ısrarcı olmak yerine, bir süre diyet yapmayı bırakıp, bütün besin gruplarından dengeli alacak şekilde beslenmesi sağlanarak, vücudun eksikleri yerine konmalıdır. Diyet daha sonra yeniden sağlıklı bir diyet programı ile sürdürülür.'

Mutlulukla diyet yapılmalı

Kazanç, 'Başarısız diyet, bozuk pikoloji ve bozuk metabolizma' kısır döngüsüne girmemeleri konusunda insanları uyarıyor: 'Gergin bir insan kilo veremez. Stres hormonları devreye girdiğinde, kilo verme durur. Sağlıklı zayıflamak isteyen, her şeyden önce mutlu bir şekilde diyet yapmayı öğrenmelidir. Diyet geçici bir süre katlanmak zorunda olduğumuz bir sıkıntı değildir. Kilonuzu korumanın sırrı, protein ve karbonhidrat dengesinde yatmaktadır..'

3 esas 3 ara öğün yemeli

Amacı metabolizmayı hızlandırmak olan bir diyet programı için mutlaka,

Günde 2.5-3 litre su içilmelidir.

Kaliteli protein tüketilmelidir. Protein ihtiyacının karşılanması için, haftada 2 kez yumurta, 2-3 defa balık, kırmızı et veya tavuk ile beslenmek gerekir.

Beslenme şekli, en yoğun öğün sabah kahvaltısı olacak şekilde düzenlenmelidir. 3 esas öğün ve 3 ara öğün yemenin zayıflamaya olumlu etkisi, tüm uzmanların üzerinde birleştiği önemli bir noktadır. Çünkü mideye herhangi bir besin gittiğinde metabolizma harekete geçer. Bu salgılar da metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Akşam yemeği ise olabildiğince hafif olmalı, tek bir yemek çeşidiyle geçirilmelidir.

Kan şekeri düşük olanlar, ara öğünlerde proteinli bir yiyecek (süt,yoğurt,peynir vs) ile karbonhidratlı bir yiyeceği (meyve vs) birlikte tüketmelidir ki, şekerleri düşüp, metabolizmaları yavaşlamasın.

(Kelebek)
1266
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.