Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Formda bir vücut için diyet önerileri

Formda bir vücut için diyet önerileri

Nil Şahin Gürhan: Canınız farklı lezzetler istediğinde ya da diyeti bozduğunuzda kendinize kızmayın, pozitif olun...

Güncellenme tarihi: 13.03.2014

* Değişik lezzetler oluşturmaya çalışın. İhtiyacınız olan yiyecekleri yavaş yavaş, damak tadınıza öncelik vererek keyifle yiyin. Diyeti bozduğunuzda o gün ve ertesi gün olabildiğince hareket ederek harcadığınız enerjiyi, aldığınız fazla kaloriyi atın.

* Beslenmeyi öğrenin. Yiyeceklerin gruplandırılmasını, grupların hangi yiyecekleri içerdiğini öğrenin. Çeşitli beslenin. Bulunduğunuz ortamlardaki yiyeceklerin miktarlarını kendi ihtiyacınız kadar ayarlayıp tüketin.* Uyguladığınız diyet programını ve yaşam şeklinizi benimseyin. Sağlıklı alışkanlıklar kazanın ve bırakmayın. Aksi takdirde çekilen bunca emek boşa gider.

* Sabırlı olun, acele etmeyin amaç yağ vermek olmalı.

* Her gün en az yarım saat fiziksel aktivite yapın, enerji harcayın. Yürüyüş, bisiklet, yüzme, medical spor kilo vermede etkili egzersizlerdir.

* Uyguladığınız diyet programından mucize beklemeyin, gerçekci olun. * Kendinize kilo ve zaman hedefi koymayın. Hedefiniz uzun vadede iyi hal hedefi olsun. Bel bölgesi yağlanma azalmış, kaslada sağlıklı görünüm oluşmuş, mide ve uyku problemleri geçmiş, rahat nefes alabiliyor olmalısınız.

* Uykusuz kalmayın, uykusuzluk hormon üretimi ile kilo alımınız kolaylaştırır.

* Sabah uyanır uyanmaz en geç 1 saat içinde kahvaltı yapın. Metabolizmanıza enerji, protein, karbonhidrat, yağ almış ve böylelikle çalıştırmış olursunuz.

* Kahvaltıdan önce 1 su bardağına yakın ılık su sonra 1 su bardağı normal sıcaklıkta su için.

* 2 - 3 saat arayla toplam 6 öğün beslenin.* Salata ve çiğ sebze istediğiniz kadar tüketebilirsiniz. Ana öğünlerde mutlaka yemelisiniz.

* Bol su için. İstediğiniz zaman, istediğiniz sıcaklıkta, istediğiniz öğünde su içebilirsiniz.

* Sıvı yağ tercih edin. Kızarmış yiyeceklerden uzak durun.

ÖRNEK MENÜ

Sabah: Peynir
Bal veya pekmez
Ekmek ( tam buğday-entegre)
Bolca mevsim çiğ sebzesi (havuç da dahil)

Kuşluk: 1 avuç fındık

Öğlen: Izgara et veya etli sebze yemeği
Ekmek grubu yiyecekler (patates, pilav, makarna vb)
Bol salata (az zeytinyağlı)
1 porsiyon meyveİkindi: 1 su bardağı süt veya yoğurt

Akşam: Sebze yemeği veya kurubaklagil yemeği
Ekmek grubu yiyecek (patates, pilav, makarna, çorba)
1 su bardağı yoğurt
Bol salata (az zeytinyağlı)

Gece: Meyve (taze)

13288
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.