Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Fast food'un zararlarını azaltın!

Fast food'un zararlarını azaltın!

Karşı koyamadığınız fastfood yiyecekleri tüketirken zararlarını azaltabilirsiniz. Nasıl mı?

Güncellenme tarihi: 31.12.2013

Hamburger

İçinde ne var? Dana etinde neredeyse yüzde 30 oranındaki iç yağı ve bolca doymuş yağ; ketçap ve ekmekte bulunan şekerle domates ve yeşillikte bulunan çok az miktarda lif.Zararı azaltmak için:

• Öğününüze çok az soslu bir salatayla başlayın, böylece sağlıklı bir doygunluk sağlamış olacaksınız.

• Gazlı içecekler yerine soda veya suyu tercih edin.

• Patatesi maalesef unutun!

Ne zaman yemeli? En iyisi 15 günde bir, öğlenleri yemek. Öğlen yediğiniz vakit, öğütmeniz için yarım gününüz olacak.

Patates kızartması

İçinde ne var? Bolca karbonhidrat ve tabii ki her şeyden önemlisi bolca doymuş yağ.Zararı azaltmak için:

• Çok az miktarda tuz kullanmak serbest. Aynı şekilde ketçap ve hardal da serbest; fakat kesinlikle mayonez kullanmayın.

• Yanında kırmızı et yiyecekseniz, kesinlikle yağsız ve ızgara olmalı. Tercihiniz balıksa omega 3 zengini somonu seçmeniz faydalı olacaktır. Çünkü omega 3, doymamış yağların zararlı etkilerini dengeleyecektir.

• Ve her şeyden önemlisi yeşil sebzelerle birlikte tüketmeye özen gösterin.

Ne zaman yemeli? Haftada bir öğle yemeklerinde tüketin, kilonuzda olumlu bir etki yaratacağı kesin.

10629
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.