Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Fast-Food yeme taktikleri

Fast-Food yeme taktikleri

Ev dışında yemek yemek; pizzaya, hamburgere ya da patates kızartmasına mahkum olmak anlamına gelebiliyor. Fast-food tarzı beslenerek sağlığınız için çok gerekli olan liflerden, vitaminlerden ve minerallerden mahrum kalabiliyorsunuz...

Güncellenme tarihi: 21.03.2013

Serbest radikallere karşı likopen

Sabah kahvaltısında açma ya da kruvasan vazgeçemediğiniz yiyeceklerse o zaman onların yanına birkaç domates eklemeyi sakın ihmal etmeyin. Domates, doyurucu ve tok tutan bir besin olduğu için, öncelikle, yediğiniz açma sayısının artmasını engelleyecek.

İkinci göreviyse, bol miktarda içerdiği likopen sayesinde serbest radikallere karşı açacağı savaş. Açma ve kruvasan gibi bol yağ, şeker ve kalori içeren yiyeceklerde bulunan serbest radikaller, hücrelerin yaşlanmasında başlıca rolü oynuyorlar.


Şekere karşı beta-karoten

100 gramlık bir çikolatalı kek ya da pasta dilimi, yaklaşık 350 kalori ve bu kalorinin tamamı şekerden ve yağdan geliyor. Pastayla aynı öğünde tüketeceğiniz beta-karoten açısından zengin sebzeler içinizin daha rahat olmasını sağlayabilir.

Havuç, E ve C vitaminlerinin yanı sıra, selenyum, çinko gibi mineraller ve anti-oksidan maddeler içeriyor. İki adet çiğ havuç ve bir bardak yağsız sütle pastadaki yağ ve şekeri nötralize etmeniz ve serbest radikallerle savaşmanız mümkün.

3174
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.