Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Fast food için 6 altın öneri

Fast food için 6 altın öneri

Ünlü Mayo Clinic fast food türü beslenmenin zararlarını azaltacak önerilerde bulundu. İşte 6 altın öneri...

1-Porsiyonları küçük tutmak: Fast food restoranında büyük boyut seçeneğinden uzak durun. Birden fazla köfte içeren bir hamburgerde yaklaşık bin kalori ve 70 gram yağ bulunuyor. Normal boy bir hamburgerle kalori miktarını yarıya indirmeniz mümkün. Patates kızartmasının boyutunu küçültmeniz de 300 kaloriden kurtarır.

2-Yan ürünleri sağlıklı seçmek: Pizza ve patatesten oluşan menüde patates, sossuz salata ile değiştirilirse öğünün kalori değerini yarıya iniyor. Yemeğin ardından bol kremalı bir tatlı yerine meyve salatası seçin.

3-Yeşil seçenekler: Bol soslu ve malzemeli bir salata yiyerek, "Bu öğünde sadece salata yedim" diyenler kendilerini kandırıyor. Yüksek kalorili soslarla süslenen bir salata, "sağlıklı" değildir. Daha sade ve yeşil salatalar yiyin.

4- Izgara pişirme yöntemleri: Patates kızartması yerine kumpir, galeta unuyla kızartılmış tavuk yerine ızgara tavuk yemek, fast food restoranlarda bile sağlıklı beslenmeyi mümkün kılar.

5-Kendi menünüzü yaratmak: Restoran tarafından sunulan menüler yerine kendi sağlıklı menünüzü oluşturun.

6-İçeceklere dikkat!: Büyük boy asitli bir içecek, yaklaşık 400 kalori. Kremalı, dondurmalı içeceklerde bu oran 1000 kaloriye kadar çıkıyor ve ayrıca bir günde alınması gereken doymuş yağ oranının tamamı bir bardakta karşılanıyor.
796
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.