Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Eylül diyeti ile formda kalın

Eylül diyeti ile formda kalın

Sonbahara sağlıklı ve formda girmenin yolu dört besinden geçiyor; üzüm, elma, makarna ve balık. Her birinin ayrı bir görevi var: Vücudu temizlemek, hastalıklardan korunmak, enerji sağlamak ve hafızayı güçlendirmek. Eylül diyetiyle hem formda kalın hem de zayıflayın.

Üzüm

Mevsim geçişlerinde vücudun toksinlerden arınmaya yani temizlenmeye ihtiyacı var. Bunun için bol bol üzüm yiyin. Bol lifli olduğu için bağırsakları yumuşatıcı ve idrar söktürücü özellikler içeriyor. Tıpkı bir süpürge gibi organizmayı toksinlerden temizliyor. Üzümün bir diğer adı da "bitkisel süt". Taze üzüm suyu en az anne sütü kadar yararlı. Magnezyum ve potasyum kaynağı olan üzüm, vücudun direncini artırıyor. Bedensel ve zihinsel yorgunluğu gideriyor. Ayrıca vücut tarafından kolayca özümsenen basit şekerleri sayesinde bol enerji veriyor. Cildin yaşlanmasını geciktirip güzelleştiriyor.

Makarna

Nasıl ki arabalar benzinle çalışıyorsa vücudumuz da karbonhidratları yakıt olarak kullanıyor. Yani karbonhidratlar sayesinde enerji depoluyoruz.

Makarna gibi zengin karbonhidrat kaynağı olan pilav, erişte, ekmek ve bulgur yiyebilirsiniz. "Pirinç mi? makarna mı?' konusunda uzmanlar genelde ikincisini öneriyorlar. Makarna pirince göre daha fazla kalori içeriyor. Buna karşılık protein açısından pirinçten daha zengin. Üstelik makarna kalsiyum ve magnezyum gibi vücuda enerji sağlayan mineraller de içeriyor. Pirinçte demir bulunmazken makarnada ise porsiyon başına 1 mg. demir düşüyor.

Elma

"Elma giren eve doktor girmez" diyor uzmanlar. Her gün 1 elma yemek bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklardan koruyor. Özellikle az sebze yiyenlerin hastalanmamak için her gün düzenli olarak 1 elma yemeleri gerekiyor. Kabuğundaki pektin maddesi sayesinde kalbi koruyor, tansiyon ve kolesterolü düşürüyor. İçeriğindeki A vitamini cildi serbest radikallerden koruyarak, yaşlanmayı önlüyor ve gözlere iyi geliyor. Elmada ayrıca C vitamini ve mineraller de bulunuyor. İçeriğinde bulunan bir madde ishali de önlüyor. İngiliz araştırmacılara göre her gün 1 elma, kalp hastalıklarının yanı sıra solunum yolları hastalıklarına karşı vücudu koruyor.

Balık

Uzmanlara göre denizden gelen sağlık; balık. Bu değerli besinde bulunan Omega3 yağ asitleri bağışıklık siste mini güçlendirirken, beynin performansını artırıyor, konsantrasyonu güçlendirip unutkanlığı önlüyor. Kalpteki ritim bozukluklarını ve kan pıhtısı oluşma olasılığını azaltıyor. İyi kolesterolü yükseltirken, kötü kolesterolün ön maddesi olan trigliseridleri düşürüyor. Romatoitli hastalarda eklem şişliği ve hassasiyetini, sabah katılığını ve ağrıyı azaltıyor. Uzmanlar her gün bir porsiyon balık yemeyi öneriyorlar. Balıkta ayrıca B vitaminleri, kalsiyum, magnezyum, potasyum, fosfor, kükürt, demir, selenyum, bakır ve çinko bulunuyor.
1529
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.