Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Etkili Bir Egzersiz için Doğru Spor Diyeti

Etkili Bir Egzersiz için Doğru Spor Diyeti

Düzenli olarak ya da en azından çoğu insana göre daha sık spor yapan kişiler, daha farklı bir beslenme düzenine ihtiyaç duyar.

Güncellenme tarihi: 03.04.2012
Etkili Bir Egzersiz için Doğru Spor Diyeti

Siz de sürekli sporyapanlardansanız, her türlü gıdayı almanız gerekiyor:

-karbonhidratlar,
-proteinler,
-yağ,
-mineraller ve su.

Düzenli spor ve egzersiz yaparken, öncelikle yüksek kaliteli enerji gıdalarını tam olarak almanız gerekir. Bunu sağlamanın en kolay yolu her zaman sağlıklı ve dengeli bir kahvaltıyla güne başlamak ve günün devamında gerekli olan farklı gıdaları almaktır.

Hiçbir şeyi atlamayın

Karbonhidratlar, düzenli spor yaparken vücudumuzun ihtiyaç duyduğu yakıtı sağlar. Bu nedenle her gün yeterli miktarda karbonhidrat almak zorundayız.

Protein ve yağ da önemli olduğundan, öğünlerinizde bunlara da yer açmalısınız. Yağ zararlı olduğu için bütünüyle beslenme düzeninizden çıkarmaya kalkışmamalısınız, çünkü sağlıklı ve zinde olmak için belli bir dereceye kadar yağ almanız gerekiyor.

Aslına bakacak olursanız, ihtiyaç duyduğunuz enerjinin %20-25’i yağlardan gelmelidir. Yeterince yağ almadığınız takdirde, egzersizleriniz de istediğiniz ölçüde etkili olmaz.

Kısacası, tüm öğünleriniz karbonhidrat, protein ve yağ açısından dengeli olmalıdır.

Spor diyeti için tavsiyeler

Kan şekeri oranınızın dengelenmesi ve vücudunuzun gerekli olan enerji sağlaması için düzenli ve sağlıklı bir beslenme şarttır. Ayrıca egzersizler esnasında kaybettiğiniz suyu almak için düzenli olarak su içmeniz gerekir.

Dikkat: Bir saatlik yoğun bir egzersiz için, en az bir litre su içmeniz gerekmektedir.

"Sıkılaşma" sayfamızı ziyaret edin!

2539
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.