Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Et yemeden kas yapmak mümkün mü?

Et yemeden kas yapmak mümkün mü?

Kas yapmanın en iyi yolunun bol et yemek olduğu düşünülür. Gerçekten de et yemek, kas işlevleri için önemli iki kimyasal madde sağlar: Kreatin ve karnosin. Bunlar sebzelerde bulunmaz...

Kültürümüz kazananları, şampiyonları, zirvedekileri, bir numara olanları kutlar. En iyi olmak spor ve eğlence alanında önemli olandır ve işyerlerinde de. Bir kazanan olmak bazen sadece yeteneğe bağlıdır, ama daha çok enerji ve azimle ilgilidir. Besinler, enerji sağlayarak fiziksel ve zihinsel performansta fark yaratabilir. Doğru besinlerle en iyi siz olabilirsiniz.

Fitness üzerine bir TV programı için etin kas performansını artırıp artırmayacağına bakıldı. Tam bir ay boyunca savaş sporları yapan bir grup vejetaryenin (et de yiyenlerden) yeme alışkanlıklarının kuvvet ve enerji seviyelerini nasıl etkilediği incelendi.

Deney üç ay sürdü. Bu süre içinde gönüllüler 'et yiyen' ve 'vejetaryen' olarak iki gruba ayrıldı. Üç ayın sonunda denekler yine aynı testlerden geçti. Sonuçlar karışıktı. Vejetaryenler diyetlerini değiştirmediği halde et yiyenlerden daha fazla gelişme göstermişti.

Uzmanlar, gelişmelerin et yiyenlerin beslenmesindeki artan demir oranlarıyla açıklanabileceğini öne sürdü. Kan testleri de bu grubun bedenlerindeki demir miktarının üç ay içinde arttığını gösterdi. Uzmanlar bu durumun yedikleri etteki karnosinden kaynaklanabileceği yorumunu yaptı. Sonuç olarak bu deney et yemenin gücü ve dayanıklılığı artırabileceği olasılığına işaret ediyor.

KASLARINIZI BESLEMEK

Et yemek kas işlevleri için önemli iki kimyasal madde sağlar: Kreatin ve karnosin. Bunlar sebzelerde bulunmaz.

Kaslar KREATİN depolar. Ne kadar çok depolarsa, o kadar iyi performans gösterir. O halde kreatin yumruk ve tekme gibi hareketler için çok önemlidir. Bu madde, beyin hücrelerindeki enerji tedariği için de önemlidir ve muhtemelen pek çok sporda önemli rol oynar.

Karaciğeriniz, böbrekleriniz ve pankreasınız kreatin üretir. Kreatini yediğiniz et ya da balıktan da alırsınız.

KARNOSİN'e 'yeni kreatin' deniyor. Kreatin gibi bedende doğal olarak üretilir ve kaslarda depolanır. Kas yorgunluğunu azaltmaya ve dayanıklılığın artmasına yardım eder. Ne kadar çok karnosin varsa, kaslarınız o kadar uzun süre ve güçlü çalışabilir.


BAŞLICA İPUÇLARI

Yetersiz demir alımının performans üzerinde olumsuz etkisi vardır. Örneğin daha kolay yoruluruz. Kadınların (11 - 50 yaş) günde 14.8 mg demire, ihtiyacı vardır, erkeklerin 8.7 mg'a




















Milliyet
885
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.