Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Egzersizi asıyor musunuz?

Egzersizi asıyor musunuz?

İlk hapşırmada eşofmanızızı üzerinizden atıyor musunuz? Spor yapmanızı engelleyecek kadar hasta olup olmadığınızı öğrenmenin tam zamanı.

Tıkalı burnunuzdan dolayı nefes almakta zorlanıyor musunuz? Yürüme bandının sizi yatalak etmeyeceğinden emin olsanız da, sanki sporsuz bir gün geçirmek size daha iyi gelecek gibi, değil mi? Spor yapsam mı, yapmasam mı ikilemine son verecek tavsiyelerimiz var.

Ateşiniz varsa

Ateş nöbetlerinden beter bir şey yoktur. Hani beş dakika terleyip, beş dakika sonra titrersiniz ya. Bu durumdayken tabii ki egzersiz yapmak size iyi gelmeyecektir.

Boğazınız ağırıyorsa

Her şeyiniz tamam yalnız garip bir bogaz ağrısından mı yakınıyorsunuz? Boğazınızda hafif bir kaşınma ve rahatsızlık hissi varsa, spordan tamamen vazgeçmek yerine, hafif egzersizler yapabilirsiniz. Çalışmalarınaz hafif tempoda başlayın ve 10 dakika içinde kendinizi iyi hissederseniz, tempoyu normale getirin. 10 dakike sonunda kendinizi kötü hissederseniz, bir-iki günspora ara veresniz iyi olur.

Adet sancısı çekiyorsanız

Yapmak istediğiniz tek şey, iki büklüm yatmak değil mi? Kendinize acımayı bırakın ve dinlenmek yerine hafif egzersizler yapmaya çalışın. Ağrılarınız çok şiddetliyse, spor yapmayın ama eğer hafifse yoğa veya yürüyüş gibi basit egzersizleri deneyebilirsiniz.

Başınız ağırıyorsa

Baş ağrısı çekerken, egzersizi düşünmek bile ağrıyı artırır değil mi? Uzmanların bu konudaki fikirleri bu inanışa uyuyor. Bol su içmenin yanı sıra hafif egzersizler yapmak çok iyi gelebilir. Vücudun endorfin salgılamalasıyla birlikte ağrılar daha az hissedilir. Egzersiz yaparken ağrılarınız şiddetlenirse yapmanız gereken tek şey spora ara vermek.

Vücut ağrıları

Her yeriniz ağrıyorsa, duş bile büyük bir külfet haline gelir. Vücuttaki ağrılar, üşütmenin sinyalleri oludğu gibi bir enfeksiyonun habercisi de olabilir. Böyle bir durumdayken, ağırlık çalışmaları ve aerobik gibi ağır aktivitelerden vazgeçin. Sporsuz yapamam diyorsanız, yoga ve esneme hareketleri gibi hafif egzersizleri deneyebilirsiniz.

Solunum yollarınızı üşüttüyseniz

Egzersize başladınızda nefesinizin kesildiğini hissediyorsanız, egzersize hemen ara vermeniz gekeri. Solunum yolları enfeksiyonlarınız varken, egzersizy aparak vücut ısınızı yükseltirseniz, vürüslerin yayılmasına fırsat vermiş olursunuz.
655
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.