Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Egzersize yeni başlayanlara...

Egzersize yeni başlayanlara...

Hiç spor yapmamış olanlar veya uzun zamandır egzersize uzak kalanlar egzersize bilinçsizce başlamayın! Sonrasında acı ve ağrılara katlanmak zorunda kalabilirsiniz! Peki egzersize başlarken nelere dikkat etmeli, nelerden kaçınmalısınız?

Önce planlayın sonra başlayın
Haftada 3 kez 35 dakikalık bir egzersiz, kalp atım oranınızı yüzde 50- 90 artırır. Anti- aging (yaşlanmama) etkisinin ortaya çıkması için kalp atım oranınızın ne kadar artması gerektiği sizin yaşınıza, cinsiyetinize ve mevcut olan form seviyenize bağlıdır.

Fiziksel olarak hızlanın
Egzersize başlangıç, bir fiziksel check- up'ı gerektirir. Öncelikle doktorunuzu görün. Doktorunuz sizin sigara içip içmediğinizi; aile hikayenizde kalp hastalığı, yüksek tansiyon, yüksek kolesterol, erken ölüm ve kalp krizi olup olmadığını kontrol edecektir. Fiziksel muayene, kan kasıncınızı, kas ve kemiklerde daha önce geçirilmiş bir hastalığın olup olmadığını ortaya çıkaracaktır. Eğer daha önce hiç egzersiz yapmadıysanız, 35 yaş üstüyseniz ve kalp hastalığı için risk faktörünüz varsa doktorunuz istirahat elektrokardiogramınızı (EGK) veya eforlu stress elektrokardiogramınızı isteyebilir.

Orta derecede bir egzersiz sizde rahatsızlığa yol açmamalıdır. Aşağıdaki belirtilerden herhangi biri meydana gelirse egzersizi hemen kesip doktorunuzu aramalısınız:

* Göğsünüzde rahatsızlık veya basınç hissi (veya kol, çene, boyun ve sırtta duyulan rahatsızlık hissi)
* Ciddi biçimde nefes nefese kalmak
* Kalp hızının yavaş olması veya aniden hızlanması
* Kalbinizin düzensiz atması
* Aşırı yorgunluk
* Belirgin kas veya eklem ağrısı
* Baş dönmesi veya bayılma
1606
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.