Sağlık

Egzersiz Yaparken Sıvı Tüketin!

Egzersiz Yaparken Sıvı Tüketin!

Egzersiz yaparken genetik yapınız, açlık durumunuz ve sıvı tüketiminiz performansınızı nasıl etkiliyor?

Güncellenme tarihi:

Vücuttaki sıvı kaybının egzersiz performansını azalttır. Bu nedenle egzersiz öncesi, sırası ve sonrasında sıvı kaybının artırılması gerekiyor.



Egzersiz yaparken şunlara dikkat edilmelidir;


• Sıvı tüketimi için susamayı beklemeyin,

• Besin çeşitliliğini artırın,

• Özellikle sıcak havalarda sıvı tüketimini daha da artırın,



• Egzersiz sırasında kaybedilen sıvının karşılanması amacıyla da belirli aralıklar (15- 20 dakikada 1 su bardağı kadar) su için,

• Egzersiz öncesi, aşırı tok veya aç olunması performansı olumsuz etkiler. Egzersiz öncesi öğün, egzersizden 2-4 saat önce ve mideyi rahatsız etmeyecek şekilde yeterli sıvı, düşük yağ ve posa, yüksek karbonhidrat, orta düzey protein ve alışkın olunan yiyeceklerden oluşmalıdır,



• Egzersiz yapan bireyler yeterli ve dengeli beslenmeyle tüm vitaminleri ve mineralleri alabilirler. Bu nedenle egzersiz yapan bireylerin ek olarak vitamin ve mineral kullanmalarına gerek yoktur.

Yayın tarihi: 20.04.2012
9216
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.