Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Düşük kalorili yaz yemekleri

Düşük kalorili yaz yemekleri

Dilara Koçak'tan, düşük kalorili bazı tariflerle diyet yapanlara serinletici ve lezzetli yemek tarifleri.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Bu hafta oldukça sıcak başladı, diyetlerimde sıklıkla kullandığım sıcak çorbalar artık yerini soğuk çorbaya bıraktı, yaz meyveleri manavlarda renk şöleni yapmaya başladı. Kısa tatilleri fırsat bilenler karpuz kabuğunu denize düşürdü bile. Ama kış kilolarıyla başı dertte olanlar hâlâ diyet yapma programındalar.

Ben, "Önemli olan her mevsim her gün, her saat dengeli beslenmek" diye yeniden hatırlatmak, ama bu dönem için düşük kalorili ve yaza uygun bazı tariflerle de kış kilolarınızı vermenize de yardımcı olmak istiyorum.

Yaz aylarında yeterli sıvı ve elektrolit dengesini korumak çok önemlidir. Bunun için başta su olmak üzere, maden suyu, ayran ve çaylar kullanılabilir. Yaz meyvelerinin su içeriğinin yüksek olması bize doğanın armağanıdır. Özellikle el ve ayaklarda şişme yani ödeme karşı potasyum içeren meyveler doğanın bize sunduğu birer ilaç adeta...

—Kayısı ve kavun çok iyi potasyum kaynağıdır.
— Karpuz su içeriği yüksek bir susuzluk gidericidir.
— Kiraz ödemi çözme özelliği taşır.
— Şeftali potasyum içerir, hem de susuzluğu giderir.
— Üzüm ve incir yaz aylarının tatlısı olarak
düşünülebilir miktara dikkat etmek önemlidir.
— Yeşil erik yazın geldiğin habercisidir su ve lif içeriği önemlidir hem de düşük kalorilidir.

Yaz meyvelerine beslenmenize her gün 3 – 4 porsiyon yer verebilirsiniz.

1 porsiyon meyvenin karşılığı nedir?
Çilek 8 adet
Dut 8 adet
Karpuz veya kavun ince bir dilim
Kayısı (kuru/taze) 3 adet
Kırmızı erik 5 adet
Kiraz 12 adet
Mürdüm eriği 3 adet
Şeftali 1 orta boy
İncir (kuru/taze) 1 adet
Üzüm 15 iri tane veya 23 çekirdeksiz ufak
Vişne 14 adet
Yenidünya (malta eriği) 6 adet
Yeşil erik 12 adet


Düşük kalorili çorba, salata ve limonata tarifi>>>

Düşük kalorili 10 diyet yemeği

Karpuz-peynir diyetiyle yazı hafif geçirin

Mevsim sebzeleriyle 6 kilo incelin

8337
YORUMLAR

karpuz peynir çok güzel bir yaz yemeği fakat yanında ekmek yememe koşuluyla..bu sebeple yazın diyet yapmak fikrimce daha kolay..

marjolina 26.07.2009 02:19:57

Ara öğünler olarak söylemeye çalışılmış. Porsiyon dedikleri şey o. Yemek yedikten 2 saat sonra yemen gereken meyve miktarı. Ayrıca beslenme ile karın doyurmak arasındaki farkı anlamadıkça kilo vermeniz mümkün değildir.

pnarella 23.07.2009 11:34:19

sırf meyva yiyerek karnım doymuyor ne yazıkki

gulkoc66 20.07.2009 18:54:06
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.