Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Dondurma yemenin püf noktaları

Dondurma yemenin püf noktaları

Dondurmayı aç karnına yemeyin. Dondurmayı bir anda yutmayın, ağzınızda 3-4 saniye bekletin...

Yaz aylarının vazgeçilmezi olan dondurma için uzmanlar, kemiklerin başlıca yapı taşlarından olan kalsiyum ve fosfor yönünden hayli zengin olduğunu söylüyor. Sağlıklı üretilmiş ve sağlıklı koşullarda saklanan dondurmanın bir zararı olmadığını belirten uzmanlar, dondurma yemenin püf noktalarını ise şöyle sıralıyor:

"Dondurmayı aç karnına yemeyin. Dondurmayı bir anda yutmayın, ağzınızda 3-4 saniye bekletin. Bademcik iltihaplarının tedavi süresinde dondurma yemeyin. Dondurmada; protein, karbonhidrat ve yağın yanı sıra A, B, C, D ve E vitaminleriyle birlikte magnezyum, sodyum, potasyum, demir ve çinko gibi mineraller de bulunuyor. Bir top dondurmada yaklaşık 70 kalori var. Özellikle de formunuzu korumaya özen gösteriyorsanız, günde 100 gramdan fazla tüketmemenizde yarar var. Çocuğunuza iki yaşından itibaren dondurma yedirebilirsiniz; ancak dondurmanın, özellikle küçük çocuklar için oda sıcaklığında olmasına özen gösterin."
672
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.