Sağlık

Diyetinizi Sabote Eden Pişirme Alışkanlıkları

Diyetinizi Sabote Eden Pişirme Alışkanlıkları

Ne yediğiniz kadar yemeklerinizi nasıl pişirdiğiniz de oldukça önemli. Mesela balık çok faydalıdır ancak yağda kızartılmadığı sürece…

Sıklıkla dışarıda yemekten ziyade evde yemek yapmak, sağlıklı beslenmenin ve kilo kontrolü sağlamanın en etkili yollarından biridir. Bu noktada dikkat etmeniz gereken şey ise yemeklerinizi pişirirken hangi yöntemleri tercih ettiğinizdir. Yemeğinize fazladan ekleyeceğiniz birkaç kaşık yağ ya da tuz bile diyetinizi sabote etmenize neden olabilir. İşte uzak durmanız gereken o yöntemler…

Çok fazla yağ kullanmak

Yağın çok fazla kalorisi olduğunu hepimiz biliyoruz. Bir yemek kaşığı zeytinyağı ortalama 55 kaloridir. Sağlıklı yağ kullansanız dahi aşırıya kaçabileceğinizi düşünmemelisiniz. Bazı tarifler yağ kullanımı için kesin bir miktardan bahsediyorken, birçoğu tavada ‘ince bir yağ tabakası’ olarak tarif ediyor. Ama ince bir tabaka tam olarak nedir? Ya aşırıya kaçarsanız? Bu durumda yağı ölçmek her zaman için daha iyi olacaktır. Tarifinizde ölçüm olmadığında tencereye sadece bir yemek kaşığı yağ ekleyin. Tavayı kaplarsa muhtemelen yeterli olacaktır. Ayrıca, yapışmaz tava kullanıyorsanız çelik tencere için kullandığınız miktardan daha az yağ kullanabileceğinizi unutmayın.

Göz kararı malzeme kullanmak

Elbette bir çay kaşığı tuzun ya da bir bardak pirincin ne kadar geldiğini göz kararı kestirebileceğinizi düşünebilirsiniz. Ancak, tarifi önceden yapmış olsanız bile ölçmek her zaman daha faydalıdır. Makarna, yağ ve et gibi kalori bakımından zengin maddeleri olması gerekenden fazla eklemek, yemeğinizin kalori miktarını tahmin ettiğinizden daha fazla artırabilir.

Porsiyon boyutlarını yok saymak

Sağlıklı bir şeyler yerken porsiyonun çok da önemi olmadığını düşünebilirsiniz. Eğer böyle düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Kalori hesabı yapmak yerine porsiyon kontrolü sağlamak daha kolay bir yöntem.

Tadına bakarken aşırıya kaçmak

Salata için doğranmış fındıkları ağzınıza atıyor ya da baharatınızı ayarlamak için bir veya iki kez yemeğinizi tadıyorsanız dikkat! Bunları yapmak gereksiz kalori alımına sebep oluyor. Tamamen boş bir mideyle yemek yapmamak gerek, yoksa tadına bakayım derken bir bakmışsınız malzemelerin yarısını yiyip yutmuşsunuz bile!

Gereğinden fazla yemek yapmak

İki kişilik yemek pişiriyorsanız (veya sadece kendiniz için), 12 kişilik bir tarif seçmediğinizden emin olun. Aksi takdirde ya artan yemek çöpe gidecektir ya da yemek durumunda kalacaksınız ki bu da diyetinizi sabote etmenin bir başka yoludur.

MAHMURE ÖZEL

Yayın tarihi: 23.01.2019
2169
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.