Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Diyet yaparken psikolojiniz bozulmasın

Diyet yaparken psikolojiniz bozulmasın

Yaza fit bir vücutla girmek için uyguladığınız diyet programınız psikolojinizi bozmasın.

Güncellenme tarihi: 29.05.2012
Diyet yaparken psikolojiniz bozulmasın

Diyet yaparken kendinizi sinirli, gergin, yorgun ve mutsuz hissediyorsanız ters giden bir şeyler var demektir. O nedenle diyet sürecinde dikkat etmeniz gereken bazı noktalar var.

- Diyet kişiye özeldir. Bilinçsiz diyet uygulamayın.

- Kilo alma nedenlerinizi doğru bir şekilde saptayın, böylece etkili bir çözüm üretebilirsiniz.

- Kilo verdim mi, vermedim mi kaygılarını kafanızdan atın.

- Aç kalarak değil, düzenli ve dengeli beslenerek zayıflamaya çalışın.

- Kilolu olmanız sizin suçunuz olmayabilir, genetik özelliklerinizi ve sağlık problemleriniz olup olmadığını kontrol ettirin.

- Kilo verme hızınıza dikkat edin.

- Stresten uzak durun ve düzenli uyuyun. Diyet yaparken pozitif düşünmeniz çok önemli.

- Aktif, hareketli bir yaşam tarzını benimseyin.

- Diyet listenize uyun. Ne daha azını, ne de daha fazlasını tüketin.

- Diyet yaparken kendinize kolay ulaşılabilir hedefler koyarak, motivasyonunuzun devamlılığını sağlayın.

- Günlük uyku zamanınızı düzenleyin. Az uyumak ya da çok uyumak kilo almanıza sebep olur.

- Kısa aralıklarla kilo verip, almamaya çalışın. İdeal kilonuzu ve formunuzu koruyun.

- Kendiniz için ve sağlığınız için kilo verdiğinizi unutmayın.

- Diyet yaparken yaşadığınız önceki başarısızlıklar sizi endişelendirmesin. Her diyetin kaderi aynı olmayabilir.

- Diyet yapma psikolojisinin sizi strese sürüklemesine izin vermeyin.

- İdeal kiloda olmayı takıntı haline getirip, mutsuz olmayın.

- Tek besine dayalı, kalori açısından düşük diyetlerin size zarar vereceğini unutmayın.

2000
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.