Atkins Diyeti

Atkins diyeti, Amerikalı uzman Atkins tarafından geliştirilen, protein ağırlıklı bir diyettir. Günümüzde kullanılmakta olan en çok tercih edilen zayıflama yöntemlerinden biridir...

Güncellenme tarihi: 21.02.2014

Diğer diyetlerde mevcut olmayan fazla enerji kullanarak daha fazla yağ yakmanıza neden olur. Alışılageldik diyetlerden farklıdır. Sadece beslenme konusunda değil, tüm yaşam tarzında bir değişikliği gerekli kılar. Diğer diyetlerden farklı olarak, atkins diyeti sevilen ve diğer diyetlerin yasakladığı besinlerle doludur. Bu sebeple yapılması kolaydır. Kısaca, yağlı besinlerin özgürce yenilebildiği ve proteinin serbest bırakıldığı bir beslenme düzenidir. Fakat şekerli besinlerin tümü yasaklar. Et, balık, yumurta, mayonez gibi ürünleri dilendiğince tüketmeyi serbest bırakır. Zayıflamanız, diyetinizdeki karbonhidrat miktarını büyük oranda azaltmanız şeklinde işler. Aç kalmanız gerekmez, yalnızca düşük karbonhidrat oranları ve belirtilen doğru yiyeceklere uygun şekilde alışkanlıklarını değiştirmeniz yeterli olacaktır.
Atkins diyeti 4 gruba ayrılır:
ilk kısımda Kilo Verme, ikinci kısımda vücuda oturmuş kiloları, yani Verilmesi Zor Kiloları Verme, 3. kısımda Diyeti Sürdürme Öncesi, sonuncu kısımda ise Ulaşılan Kiloyu Koruma menüleri ile tekrar kilo almamanızı sağlar. Atkins diyetinde tercih edilen besinler sebebiyle, B1, B6, folik asit ve magnezyum açısından biraz yetersiz kalır. Bu vitaminler artı olarak atkins diyetine takviye edilir. Atkins diyetinde B grubu vitaminler yüksek oranda alındığı için her zaman enerjik olma avantajınız vardır. Diyette en önemli şey alınan vitamin ve minerallerdir. Bu vitamin ve mineraller alınmadığı taktirde vücut zayıf düşerek daha büyük problemlerle karşı karşıya kalmanıza neden olur.

Atkins diyetinin işlenme şekline göre, vücudun ihtiyacından fazla alınan karbonhidratlar, vücudu gereksiz yere yorduğu gibi, vücut öncelikle karbonhidratları yakarak enerji ürettiği için yağ yakımı sürecinin başlamasına da engel olur. Bu sebeple şeker kullanımı minimuma indirilerek, kilo verileceğini ortaya koyan bu rejim, alınması elzem olan minimum miktarda karbonhidratı da tam tahıllılar gibi kompleks karbonhidratlardan alınması gerektiğini şart koşar. Atkins diyetinde diğer diyetlerde olduğu gibi yağlı yemekleri kati surette yasaklamaz. Tereyağını, zeytinyağını ve margarinleri kullanabilirsiniz.
Atkins Diyeti Başlangıç Kısmı

Atkins diyetinin 1. kısmında 14 günlük bir karbonhidrat diyeti uygulanmaktadır. 14 gün süresince karbonhidratlı yiyecekleri hayatınızdan çıkarmanız gerekmektedir. İlk kısım, kilo verme yani hızlı bir şekilde aşamasıdır. Bu aşamada hedeflenen, metabolizmanızın hızlanması ve böylece hızlı bir şekilde yağ yakılmasını sağlamaktır. Diyetin bu kısmında günlük 20 gram karbonhidrat tüketebilirsiniz. Nişasta oranı minimum salatalar ve sebzeler ile beslenirsiniz. Atkins diyeti için yaşam tarzınızı ve beslenme biçiminizi değiştirmek başta zor gelse de, diyetin 1. kısmı belirgin kurallarla ifade edilmiştir ve bunlara harfiyen uyulması salık verilir. İlk bir kaç günlük zorluktan sonra vücudunuz buna alışma sürecine girer. 14 günlük karbonhidrat perhizinizden sonra karbonhidrat tüketimi adım adım arttırılır.

Atkins Diyeti Başlangıç Kuralları

Günde 6 saatte bir yenilmeli.
Her gün düzenli olarak 3 öğün, ya da cok ama az şekilde 4-5 öğün yenilir.
Peynir, kaymak ve tereyağı dışındaki süt ürünleri tüketilmez.
Meyve, tahıl, ekmek, makarna ya da nişastalı sebzeler tüketilmez.
Çekirdek ya da fındık yenilmez.
Fasulye, baklagiller, nohut tüketilmez.
Yemenize izin verilmeyen gıdaları tüketmemeniz planladığınız kiloya ulaşmanız ve atkins diyetiniz için zorunlu bir kuraldır.
Kahve, çay gibi kafeinli içecekleri mümkünse içmeyin ya da en aza indirin.
Bol bol su tüketilir, mümkünse en az 8 bardak.
Şayet ki birinci kısmı harfi harfine uygularsanız, hızlı bir şekilde kilo vermeniz işten bile değildir. 14 günlük karbondihrat diyetine alışmak ve gözle görülebilecek şekilde kilo vermek sizi motive edecektir. Bu aşamada söylenen besinler harici besin tüketmemeye özen gösterin.

Atkins Diyeti 2. Kısım - Zor Kiloları Verme Ve Kilo Kaybına Devam etme

Bu kısımda zor kilolar verilerek zayıflamaya devam edilir, istikrar sağlanır. Yemenize izin verilen besin seçenekleri bu kısımda artar. Haftalık karbonhidrat tüketiminiz her gün için beş gram olmak üzere arttırılır. Bu arttırmayı azar azar, vücudunuzun tepkilerine dikkat ederek yapmalısınız. Bunun sebebi, azar azar arttırılarak vücudun tepkisine bakarak sağlıklı bir şekilde diyete devam etmektir. İkinci kısımda zayıflamanız Atkins Diyetinin doğası gereği yavaşlamaktadır. Bu yavaşlama, kişinin metabolizmasına ve karbonhidrata olan dayanıklılığına bağlı olarak değişmektedir. Herkes için belirli bir yavaşlık oranı yoktur.
Her insanın tüketebileceği ve kilosunu koruyabileceği bir karbonhidrat seviyesi vardır. Bu seviyeden sonra vücut ağırlığı artarak kilo alımı gerçekleşir. Seviyenin altında ise tekrar azalır. Bu aşamaya devam etmek, karbonhidrat tüketimini arttırırken, tükettiğini oranı kontrol etmeniz ve zayıflamanızın hangi durumda olduğunu kontrol etmeniz açısından faydalı olacaktır. Bu şekilde hangi seviyede kalmanız gerektiğini bilebilirsiniz.
3. Aşama – Diyeti Sürdürme Öncesi

Bu aşama, Diyeti Sürdürme Öncesi, hayatınız boyunca sürdüreceğiniz beslenme şeklinin vücudunuz tarafından benimsenmesine yardımcı olacak aşamadır. İdeal kilonuza ulamanıza beş kilodan az kaldığında atkins diyetinin, karbonhidrat tüketimini kilo vermeniz tamamlanana kadar arttırdığınız bir aşamaya yani, diyet sürdürme öncesi aşmaya geçebilirsiniz. Diyet sürdürme öncesi aşama, minimum oranda karbonhidrat alımıyla geçireceğiniz hayatınız için alıştırma süreci. Bu aşama süresince tüketmeniz gereken karbonhidrat miktarını öğrenebilirsiniz. diyeti sürdürme Öncesi aşamasındaki alışkanlıkları devam ettirmek, bu aşamada istikrar sağlamak çok önemlidir. Böylece bu besin düzenine alışarak son aşamaya geçmeye hazır olabilirsiniz.

Atkins Diyeti 4. Kısım - Yaşam Boyu Koruma

Atkins diyetinin son aşamasıdır. Yaşam Boyu Koruma aşamasında istediğiniz ve ulaştığınız kilonuzu tüm yaşantınız boyunca koruyacak bir beslenme planına bağlı kalarak gerçekleştirilir. İdeal karbonhidrat tüketim oranınızı öğrendiyseniz ve bu beslenme şekline uyum gösterebildiyseniz, sizin için ideal olan forma kavuşmuş olacaksınız.

Düşük karbonhidratlı beslenme şekline artık alışmış olsanızda nadiren de olsa pasta, kurabiye ya da yüksek karbonhidratlı besinler tüketmeniz, sorun olmayacaktır. Normalden fazla karbonhidrat tüketiminde, sonraki bir kaç gün karbonhidratı hiç tüketmeyerek dengenizi koruyabilirsiniz.

Atkins Diyeti Uygulanırken Yapılacak Yiyecek Seçimleri

Atkins diyetinin sayılan 4 kısmında, özellikle de başlangıç aşamasında amaca ulaşabilmek için doğru besinleri seçmek diyetin amacına ulaşması için çok önemlidir. Bol tahıllı besinler, atıştırmalıklar, şekerlemeler, sütlü-meyveli içecekler, dondurma Atkins Diyetinin beslenme düzenine uygun olarak beslenmenizi kolaylaştırır.

Örnek Bir Atkins Diyet Menüsü

Kahvaltı

Kafeinsiz kahve
Üç yumurtalı, avakodolu omlet
Mozarella ve domates

Öğle Yemeği

200 gramlık sığır etinden biftek.
Mantarlı, soğanlı, kerevizli ve parmesan peyniriyle ıspanaklı ve karışık yeşil yapraklı salata.

Akşam Yemeği

Kızarmış som balığı
Sarımsak, limon ve susamlı lahana salatası
Başlangıç Menüsü İçin:

Kahvaltı

Sahanda sosisli yumurta
Kafeinsiz kahve

Öğle Yemeği

Salata
Gözleme
Soda

Akşam Yemeği

hardallı ve/veya mayonezli deniz ürünlü salata
Diyet jöle

2. Aşama Menüsü:

Kahvaltı

Zeytinyağlı omlet
Domates suyu
Çavdar ekmeği
Kafeinsiz çay
Öğle Yemeği

Jambonlu, peynirli salata
Bitki çayı

Akşam Yemeği

Biftek
Kremalı çorba
İstenilen bir meyve

4. Aşama Menüsü

Kahvaltı

Peynirli omlet,
2 dilim çavdar ekmeği,
Kafeinsiz çay ya da kahve,
Meyve

Öğle Yemeği

Fırında tavuk
Sebze
Sarımsaklı salata
Akşam Yemeği

Çorba
1 kase sebze, domates, soğan, havuç ile hazırlanan şekersiz soslu salata
Dana pirzola

Atkins Diyetinin Riskleri Nelerdir?

Atinkins diyeti doymuş yağ içerir. Bu sebeple koroner kalp hastaları için risk taşır.
Diyetin karbonhidrat oranının düşük, protein ve yağ oranının yüksek olması ketojenik diyet özelliği gösterir. Bu da sağlık açısından zararlı olabilir.
Egzersiz yapanlar için uygun olmadığı söylenmektedir.

www.superanne.org

24833
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.