Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Diyet bozucular...

Diyet bozucular...

Diyete her başladığınızın ikinci gününde vaz mı geçiyorsunuz?

Diyetisyenlerle yaptığımız röportajlardan ve kilo kontrolü hakkındaki global araştırmalardan insanların diyetlerini bırakmalarının 10 önemli nedenini saptadık. Bir kere diyetinizi bıraktıran nedenleri belirlerseniz, onlarla savaşır ve uzun dönem kilo verme şansını yakalarsınız.

Egzersiz yapmıyorsunuz

Belki egzersiz yapmaktan nefret ediyorsunuz veya zamanınız yok. Yapılan araştırmalar egzersiz yapan kişilerin daha kolay kilo verdiğini ve kilosunu koruduğunu gösteriyor. Aktivite kalorileri yakar, metabolizmayı hızlandırır ve iyi hissetmenizi sağlar.

Çözüm: Yüzmeyi seviyorsunuz fakat yüzme havuzu 30 dakika uzakta diye gitmiyorsunuz değil im? Her gün programınıza 30 dakikalık bir aktivite eklemek (yürüyüş, merdiven çıkmak, dans vs.) haftanın üç günü aerobik yapmak kadar etkili.

Kimse sizi desteklemiyor

Çevreniz "Bir tane daha al!" veya "Diyete yarın başlarsın!" diyen insanlarla sarılıysa.

Çözüm: Pittsburgh Üniversitesi'nin bir çalışmasına göre birlikte kilo veren arkadaşlar veya diyet yaparken destek alanlar yalnız diyet yapanlara göre daha iyi sonuç alıyor. Sizinle aynı durumda olan insanlarla konuşmanız birbirinizi olumlu yönde etkilemenizi sağlıyor. Hedefinize ulaştığınızda arkadaşınızı yüz üstü bırakmayacağınız konusunda onun içini ferahlatın. Bir arkadaşınızdan egzersiz yaparken size eşlik etmesini isteyin, erkek arkadaşınıza sizi iltifatlarıyla desteklemesini söyleyin veya kendinize bir yaşam koçu bulun.

İnce olduğunuzu düşünmüyorsunuz

Ne yediğinizden önce ne düşündüşündüğümüz önemli. Düşünceler gerçekleşir. Eğer kafanızın içinde bir ses "Ben kilo veremiyorum, işe yaramıyor" diyorsa hızlı bir düşüş içine girersiniz.

Çözüm: "Yapamıyorum", "Asla", "Her zaman" gibi kelimeleri yasaklayın. "Çok meşgulüm" veya "Bu benim hatam değil, genlerim böyle" gibi sözler yerine "Biliyorum zor fakat başaracağım" ve "Bu hafta iyi geçti" gibi pozitif şeyler düşünün ve söyleyin. Kendinize yapabileceğinizi, başarabileceğinizi telkin edin.

Diğer insanları daha fazla önemsiyorsunuz

Hayır" diyemiyorsunuz, özellikle spora gitmeniz gerekirken bir arkadaşınızın size ihtiyacı olduğunda. Washington Üniversitesi'nin bir araştırmasına göre kendine saygısı olan ve kilo verme döneminde kendini önemseyen kişiler daha başarılı oluyor.

Çözüm: Diyet dönemini "Kendimi seviyorum" programının bir parçası olarak görün. Sevdiğiniz şeyler için zaman ayırın. Manikür yaptırmak, kitap okumak sizi dinlendirecek, iyi hissetmenizi sağlayacak ve motive edecektir.

Yiyecek bir şey varsa yiyorsunuz

Her yerde yiyecek var. Güne iyi niyetlerle başlıyorsunuz ama ofiste bisküviler dolaşmaya başlayınca diyetiniz son buluyor.

Çözüm: Felsefeniz "Farkında olmak, uzaklaştırmak ve değiştirmek" olsun. İsteklerinizi aklınızdan uzaklaştırın, yerine sağlıklı şeyleri koyun. Bu irade gücüyle değil, sizi destekleyen çevreyle ilgili. Ev arkadaşlarınızdan kendi peynirlerini ve bisküvilerini saklamalarını isteyin. Bütün zararlı atıştırmalıkları yok edemezsiniz ama çoğundan kurtulabilirsiniz.

Gerçekçi olmayan hedefler koyuyorsunuz

Bir ay şarap içmeyeceğinize dair söz veriyorsunuz fakat sonra kendinizi cuma akşamı iş çıkışı içerken buluyorsunuz. Bu, cumartesi sabahı kızartmalarına oradan da pazar günü diyeti bırakmaya kadar gidiyor. Psikolog James Prochashka bunu 'hata, bir hata daha ve son bulma' çemberi olarak adlandırıyor. Bu kendinizi suçlu hissetmenize ve bütün sistemin çökmesine yol açıyor.

Çözüm: Haftada 1 kilo vermeyi hedefleyin. Çok sıkıcı gibi geliyor fakat bu şekilde kilo vermek daha kalıcıdır. "Şarap, hamur işi yok!" gibi katı kuralları terk edin. Onun yerine "Haftada bir veya iki gün bir kadeh şarap içebilirim" deyin.

Beklenmedik olaylar

İyi niyetlisiniz fakat öyle şeyler oluyor ki, ani kutlamalar, duygusal çöküşler vb. gibi sizi yoldan çıkarıyor.

Çözüm: Yolunuzun üstünde açken gidebileceğiniz light yemekler yapan bir yer bulun. Yoğurt ve az yağlı gevrekler fındık fıstıktan daha mükemmel değil ama formunuzu korumanız açısından çok daha yararlı.

Yemek yemek sizi rahatlatıyor

Her sıkıntı hissettiğinizde yiyorsunuz. Bu, duygularınızı rahatlatıyor fakat sonra suçlu hissetmenize yol açıyor ve sizi daha çok yemeye itiyor. Bir kısır döngü yani.

Çözüm: Kendinizi kötü hissettiğinizde oyalanacak bir şeyler bulun. Yatağınızı toplayın, bulaşık yıkayın, yürüyüşe çıkın veya seks yapın. Egzersiz sizi rahatlatacak ve kalori yakmanızı sağlayacak. Eğer mutsuz ruh haliniz sürekliyse daha uzun soluklu çözümler bulun: salsa derslerine katılmak, toplantı organize etmek gibi. Bunlar yemek yemekten çok daha iyi metodlar.
895
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.