Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Depresyondan yiyerek çıkın

Depresyondan yiyerek çıkın

O can sıkıcı his gene boğazınıza mı yapıştı?

Güncellenme tarihi: 17.05.2012
Depresyondan yiyerek çıkın

Pekçok insan böyle durumlarda abur cubur yiyerek mutlu olmaya çalışır. Ancak ruh halinize iyi gelecek, hem de sağlık olan yiyecekler de mevcuttur. Sizin için birkaçını aşağıda listeledik.

Omlet
Yumurta B vitaminleri bakımından zengindir ve bu grup vitaminler depresyonun belirtilerinin giderilmesinde son derece etkindir. Ayrıca araştırmalar, B vitamini eksikliği çeken kişilerin depresyona girmeye daha meyilli olduğunu gösteriyor. Yumurtanın içindeki protein sizi hem uzun süre doygun tutar hem de kan şekerinizi sabitler. Bir omlet ile sağlıklı ve de mutlu olabilirsiniz.

Kuruyemiş
Fındık, fıstık, badem, çekirdek… Bin bir türlü kuruyemiş arasından dilediğinizi yiyerek bedeninize büyük oranda magnezyum almış olursunuz. Peki bunun yararı ne? Magnezyum, mutluluk hormonu olarak da bilinen seratonin hormonunun üretiminde rol alır. Ayrıca kuruyemişler protein kaynağı olarak da sağlıklı birer abur cuburdur.

Balık
İçerdiği omega 3 sayesinde bulunmaz bir nimettir. Çünkü omega 3 beyindeki zarı güçlendirir ve sinir fonksiyonlarının çalışma kalitesini arttırır. Beyninizi, ne kadar beslerseniz depresyonun da sizden o kadar uzak kalacağını göreceksiniz

Yeşil Çay
L-theanine bir amino asittir ve genel olarak çay yapraklarında bulunur. Bu amino asit alfa beyin dalgaları üzerinde etkilidir, odaklanmanıza yardımcı olur ve beden üzerinde sakinleştirici bir etkisi vardır. Günde 2 bardak yeşil çay ile depresyondan bir adım da olsa uzaklaşmanız işten bile değil.

639
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.