Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Daha çok yiyerek zayıflayın

Daha çok yiyerek zayıflayın

"Daha çok yiyerek zayıflamak" kulağa gerçek olamayacak kadar harika gelse de, diyetinize bazı besinleri ekleyerek zayıflamanız mümkün. İşte hayattan daha çok keyif alarak kilo verebilmenin sırrı.

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Minimalizm, birçok mimara, ressama ve yazara ilham kaynağı olmuştur. Fakat kilo kontrolü söz konusu olduğunda, pek akıllıca bir seçenek olduğunu söyleyemeyeceğiz. Tam tersine, uzmanlar artık beslenme programınıza bazı yiyecekleri ekleyerek daha rahat kilo verebileceğinizi düşünüyorlar. Ve bununla sadece yağsız salatayı ya da haşlanmış lahanayı kastetmiyorlar. Tabii ki aldığınız kalori miktarı hala önemli, ama diyet listenizi sadece buharda pişmiş brokoli ve ızgara tavuk göğsüne indirgemeniz, başarısızlığa zemin hazırlayan en önemli etkenlerden biri. Bazı yiyeceklerden veya yiyecek gruplarından kendini mahrum bırakan kadınlar, genelde açlık krizine girip daha çok yemek yemeye eğilimliler. Unutmayın; ne yememeniz gerektiğine değil, ne yiyebileceğinize odaklanmalısınız. Bu, kilo vermek ve sonra tekrar almamak için atılabilecek önemli bir adım.

PROTEİN EKLEYİN

Yıllar sonra anladık ki Robert Atkins -Atkins Diyeti'nin yaratıcısı ve protein ağırlıklı beslenme tarzının baş savunucusu haklıymış. Yeni araştırmalar, karbonhidrat yerine belli miktarda protein tüketmenin kilo vermeye yardımcı olduğunu gösteriyor. Günde 120 gram protein yiyen ve düzenli egzersiz yapan kadınlar dört ayda yaklaşık 10 kilo verirken, aynı egzersiz rutinini uygulayan ve karbonhidrat ağırlıklı diyet yapan (her iki grup da aynı miktarda kalori tüketiyor) kadınların sadece 6 kilo verdiği görülmüş.

Protein grubunun karın bölgesinden daha fazla kilo verilmesini sağladığını da belirtelim. Her iki grubun kas ve yağ oranı ölçüldüğünde, karbonhidrat grubunun diğer gruba oranla daha çok kas kitlesi kaybettiği anlaşılmış. Bunun başlıca nedeni, vücudun proteinleri sindirmek için karbonhidratları ve yağları sindirirken sarf ettiğinden daha fazla efor sarf etmesi. Yani protein yemek daha fazla kalori harcamanıza neden oluyor. Sindirimin daha uzun sürmesi de kendinizi daha uzun süre tok hissetmeniz anlamına geliyor. Başka bir deyişle, öğlen yemeğinde tavuklu salata ve bir dilim pizza yediğinizde, öğleden sonra kendinizi çikolata paketine saldırırken bulma olasılığınız daha düşük.

Ayrıca protein tüketmek, midenizin daha az grelin (iştahı tetikleyen hormon) salgılamasına yol açıyor. Hedefiniz, her gün vücut ağırlığınızın yüzde ellisi kadar protein tüketmek olmalı. 70 kiloysanız 70 gram protein yemeyi hedeflemelisiniz. 60 gram tavuk ve bir porsiyon az yağlı peynir veya 20 gram köfte ve iki porsiyon az yağlı yoğurt yiyerek günlük protein ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

Birçoğumuz, protein ihtiyacımızın yüzde 60'ını akşam saat altıdan sonra tüketiyoruz. Fakat beslenme uzmanları, sabahları da protein içeren bir besin yememiz gerektiği konusunda hemfikir. Günün ilk öğününde, yaklaşık 30 gram protein tüketmeyi hedeflemelisiniz. Bir yumurta (6 gram), küçük bir kase az yağlı yoğurt (12 gram) ve iki tatlı kaşığı fıstık ezmesi (12 gram) yemeniz yeterli. Tavuk, et ve balık dışında, kalsiyum açısından da zengin olan yoğurt gibi protein kaynaklarını tüketmeye de özen gösterin.

İşte zayıflamayı hızlandıran yiyecekler >>>>>>>

11143
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.