Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Çiğ besin tüketme akımı ne kadar sağlıklı?

Çiğ besin tüketme akımı ne kadar sağlıklı?

Dünyada ve ülkemizde pek çok takipçisi bulunan çiğ besin tüketme akımı (Raw Foodism) besinlerin pişirilmeden, işlem görmeden tüketilmesi prensibine dayanır.

Çiğ besin tüketme akımı ne kadar sağlıklı?
Besinlerin pişirilmesi veya işlem görmesi sonucu besinlerin besin değerlerini yitirdiklerine inanan Raw Foodism takipçilerinde sıkça sağlıkl sorunları ortaya çıkabiliyor. Bunların başında yeteri kadar vitamin, protein almamak, aşırı zayıflık ve gıda zehirlenmeleri görülebiliyor. Kadıköy Şifa Ataşehir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Bahtiyar Tatay çiğ besin tüketme akımını tüm yönleri ile değerlendirdi!

"Raw Foodism" veya "rawism" son zamanlarda benimsenmeye başlanan sadece çiğ, işlem görmemiş ve sıklıkla organik yiyeceklerden oluşan bir beslenme şekli ve yaşam tarzıdır. Bu akımda inanılan ve savunulan, yiyeceklerin çiğ tüketilmesinin sağlık için daha faydalı olacağı yönündedir. Çiğ beslenme akımı çoğunlukla vejetaryenlikle eşit veya içinden gelen bir tarz olarak benimsenir. Bunun sadece çiğ bitki esaslı tüketim olacak şekilde detaylandırmak gerekir. Hayat tarzına bağlı olarak da Raw food akımını benimsemiş kişiler bazı çeşitlendirmeler ile çiğ sebze, çiğ meyve, çerezler, yumurta, balık (sashimi şeklinde) hatta et, pastorize veya homojenize olmamış süt ürünleri (çiğ süt, çiğ sütten yapılmış peynir gibi) gibi besin maddelerini de tüketmeyi tercih edebilirler.

1835
dahafazlası
YORUMLAR

Sushi yapımı çok titizlik gerektiren bir ürün, dikkat edilmez ise kolaylıkla bakteri üremesine olanak sağlıyor. Uzman olmadığını düşündüğünüz yerlerden ucuzluğuna aldanıp da sakın yemeyin, zehirlenme tehlikesi var.

burhanburmabiyik29 14.02.2011 12:17:09
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.