Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Ceviz, fındık ve badem tok tutuyor

Ceviz, fındık ve badem tok tutuyor

Ramazan ayındaki beslenme şeklinin her zamankinden büyük farklılık göstermemesi gerekiyor

Ramazan ayıyla beraber beslenme şekli ve saatleri de değişiyor. Bu ayda yapılan beslenme hataları ciddi rahatsızlıklara yol açıyor.

Ramazan'da, diğer zamanlarda olduğu gibi sağlıklı, yeterli, dengeli ve çeşitli beslenmeye özen göstermek, bu dönemde alınacak kiloların önlenmesine ve bu dönemi sağlıklı geçirmeye yardımcı olur. Özellikle de sahurda altı-yedi adet kadar fındık veya yine altı-yedi adet kadar kavrulmamış tuzsuz badem veya iki-üç adet ceviz tüketmenin tokluğu uzattığı açıklandı.

Ramazan ayındaki beslenme şeklinin her zamankinden büyük farklılık göstermemesi gerektiğini söyleyen Acıbadem Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanları;

"Karbonhidratlı yiyeceklerin bol tüketimi ile tokluk hissinin uzatılabileceği düşünülüyor. Ramazan'da yağlı yiyeceklerin ve hamur işlerinin tüketimi artarken, sebze meyve tüketimi ise acıkmanın olacağı korkusuyla azaltılıyor. Oysa; günlük alınması gereken enerji, protein, vitamin ve mineral oranlarını yeterli ve dengeli sağlamak bu ay için de geçerli" dedi.

Ramazanda beslenme önerileri

Oruç tutanlara öğün sayılarını iftar ve sahur arasında mümkün olduğunca arttırmalarını, sahura kalkmalarını ve iftarı ikiye bölerek yapmalarını öneren uzmanlar Ramazan'da beslenme ile ilgili dikkat edilmesi gereken diğer noktaları da şöyle sıraladı :

" İftarda ve sahurda birdenbire ve çok fazla yemekle mideyi doldurmamak gereklidir. Ani mide gerginliği hem tansiyon yükselmesine hem de nörolojik hormonların hızlı salgılanmasına yol açar.

" Yemeğe hafif bir çorba ile başlanmalıdır. Barsak problemi olanlar çorbalarına kepek ilavesi yapabilirler.

" Yemekler azar azar, iyi çiğnenerek ve sık aralıklarla yenilmelidir.

" Yemeklerin seçiminde çok yağlı, çok tuzlu ve aşırı tatlı besinlerden kaçınılmalıdır. Bunların yerine hazmı kolay, mide-barsak sisteminde uzun süre kalabilen lifli ve sellüloz içeren sebze, meyve ve kepekli ekmek tercih edilmelidir.

" Ana yemeğin hemen ardından ağır tatlıları tüketmekten mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. Kişi tatlı gereksinimini kalorisi azaltılmış tatlılarla gidermeli, yağlı ve şerbetli tatlılar yerine hoşaf, komposto, meyve, meyveli tatlılar veya sütlü tatlılar yemeye özen göstermelidir.

" İftar sırasında yemekle birlikte çay ve kahve içmek yemeklerden alınan demir emilimini azaltacağı için bu içeceklerin yemekten bir süre sonra içilmesinde ve açık çayın tercih edilmesinde yarar vardır.

1821
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.