Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Çalışan kadın yanlış besleniyor

Çalışan kadın yanlış besleniyor

Beslenme uzmanları, çalışan kadınların ev işleri, trafik ve iş hayatı içinde koştururken, dengeli beslenmeyi unuttuğunu belirterek, yapılan en büyük hatalardan birisinin sabah kahvaltısını ihmal etmek olduğunu söylediler.

Güncellenme tarihi: 12.05.2014
Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın. Beslenme uzmanları, dengeli bir kahvaltının metabolizmayı yüzde 8 oranında hızlandırdığını söylerken, bu durumu yağların yakılması açısından bir avantaj olarak görüyor. Uzmanlara göre, ideal bir kahvaltı için kepekli bir dilim ekmekle biraz peynir ya da süt eklenmiş kepekli kahvaltı gevreği, hem gereken enerjiyi, hem B vitaminlerini, hem de bitkisel lifleri sağlayabiliyor. Uzmanlar, bir salata ve diyet içecekle geçiştirilen öğle yemeklerini ise şişmanlama kaygısıyla açıklamanın zor olduğunu belirterek şu tavsiyelerde bulunuyor: "Salatayı yedikten yarım saat sonra tekrar acıkacağınız ve kantinden bol kaşarlı ve sucuklu bir tost isteyeceğiniz ortada. Arkadaşlarınızla birlikte çıktığınız öğlen yemeğine işyerinin sorunlarını taşırsanız yediğinizden lezzet alamazsınız. Hele bir yandan işle uğraşıyor bir yandan da yemek yiyorsanız sonuç daha kötü olur. Acilen okunması gereken bir metni okurken adeta kendinizi kaybetmiş gibi atıştırmanız işten bile değildir. Bu şekilde neyi ne kadar yediğinizi anlamanız imkansızdır. Yapılacak en iyi şey, çalışma ve yemek saatlerini ayırıp, acele etmeden iyi çiğneyerek yemektir." Uzmanlar, gün içinde acıkanların yağlı, şekerli unlu yiyecekler yerine biraz meyve, bir kase yoğurt ya da kepekli ekmekle yağsız peynir yemesi uyarısında bulunarak, "Dikkat etmeniz gereken önemli hususlardan birisi de yağı tamamen alındığı için hiçbir besin değeri taşımayan diyet süt ürünleri tüketmekten kaçınmak olmalı. Gün boyu stres yapıcı durumlarla karşı karşıya kalan çalışan kadının, anti-stres beslenme biçimini benimsemesi de hayati önem taşıyor. Anti-stres beslenme; öğün atlamamayı, kahvaltıyı güçlü yapıp, akşamı hafif yiyeceklerle geçiştirmeyi, B ve C vitaminleri almayı şart koşuyor. Özellikle yetersiz alınması halinde ruh halini olumsuz etkileyen B vitamininin ihmal edilmemesi gerekiyor" dediler. Beslenme uzmanları, rahatlamak amacıyla içilen kahve ya da asitli içeceklerden kaçınılmasını, bunun yerine ıhlamur, limon, nane, adaçayı ve papatya çaylarının tercih edilmesini isterken, "Günboyu içilen meşrubatlar ya da çaylar vücudun suya duyduğu ihtiyacı ortadan kaldırmaz. Ayrıca suyu bol tüketmek toksinlerin atılması ve stresin önlenmesinde de önemli rol oynar" dediler. Sağlıklı bir yaşamın sırları elinizin altında, tıklayın.
570
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.