Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Bu diyet gripten koruyor!

Bu diyet gripten koruyor!

Kış aylarının kâbusu gripten A ve C vitaminli diyetle korunmak mümkün. Vitamin kaybını önlemek için sebzeleri kapta yıkamak ve meyveyi hemen tüketmek gerek.

Dondurucu soğuklarda kış hastalıklarına, özellikle gribe yakalanma riski daha da artıyor. Diyetisyen Aşkın Yüksel de enfeksiyon hastalıklarından korunmanın en önemli yolunun vücut direncini artırmaktan geçtiğini anımsatarak, "Vücut direncini artırmak için yeterli ve dengeli beslenmek şart" diyor. Yüksel, kışın özellikle A ve C vitamini ihtiyacımızın daha da arttığına işaret ediyor.

Tahta kaşık kullanın

Yüksel, C vitamininin hazırlama ve pişirme aşamalarında çok kolay yok olduğunu vurgulayarak, bu kaybı minimuma indirmek için şu önerileri verdi: "Sebze ve meyvelerin taze ve sulu olmasına dikkat edin. Yemekleri pişirirken tahta kaşık kullanın. Salataları yemek piştikten sonra hazırlayın ve hemen servis yapın. Limonu tüketileceği zaman kesip hemen kullanın. Sebzeleri geniş bir kapta yıkayın. Patatesi kabuklarıyla haşlayın."

1. gün

Kahvaltı: 1 bardak havuç suyu, 1 kibrit kutusu peynir, 1,5 dilim ekmek, domates, yeşil biber

Saat 10.00: 3 mandalina

Öğle: 140 gram dana rosto, 3 kaşık püre, 4 kaşık bezelye, havuç, 1 dilim kepek ekmeği, Salata

Saat 16.00: 3 kestane

Akşam: Yağsız domates çorbası, 5 ızgara köfte, 4 kaşık zeytinyağlı pırasa, 1 dilim ekmek, salata

Gece: 1 elma
1345
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.