Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Bol Bitki ve Az Et Yiyin

Bol Bitki ve Az Et Yiyin

Günlük diyetinde bol miktarda sebze ve meyvelere yer verenlerin daha az felce (inme) yakalandığı ortaya çıktı. Buna karşılık et tüketimi artıkça felç riski de artıyor.

Yale Üniversitesi'nden Nöroloji uzmanı Dr. Jahn Lynch ve arkadaşlarının yaptığı araştırmalara göre, bol bitki ve az et içeren bir beslenme tarzı beyin damarlarında tıkanma riskini anlamlı ölçüde azaltıyor. Her gün et yenilmesi ise beyin damarlarının tıkanmasına bağlı felç riskini iki kat arttırıyor.

Düzenli sebze ve meyve yenmesi bu riski üçte iki oranında azaltıyor. Araştırma sonuçlarına göre, her gün et yiyenlerde felç oranının yüzde 12.1 olmasına karşın haftada 3-6 defa et yiyenlerde bu oran yüzde 6.6'ya, haftada 1-3 defa et yiyenlerde ise 5.8'e düşüyor.

Felç riski ile sebze ve meyveler arasında ters bir bağlantı bulunuyor. Her gün bitkisel kökenli gıda alanlarda felç oranı yüzde 5.5 iken, haftada 3-6 defa sebze yiyenlerde yüzde 5.92'ye, haftada 2 defa sebze ve meyve yiyenlerde yüzde
7.08'e yükseliyor. Ayda 3 defadan az meyve sebze yiyenlerde ise felç oranı yüzde 16.9'a sıçrıyor. Sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan potasyum, antioksidanlar ve diyet lifleri kalpte olduğu gibi beyin damarlarında da damar sertliğine karşı koruyu etki gösteriyor.
652
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.