Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Bir türlü doymak bilmiyor musunuz?

Bir türlü doymak bilmiyor musunuz?

Daha sofradan kalkarken acıktığınızı hissediyor, 'Acaba midemde bir sorun mu var?' diye mi düşünüyorsunuz. Öyleyse yediklerinizi bir gözden geçirmenizde fayda var...

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Amerikan Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Diyetisyen Ayşe Korkmaz, açlık hissini dindirmek için posa içeriği yoğun olan tahıllar, taze sebze ve meyveler, kurubaklagiller ve fındık, fıstık, tahin, helva, susam gibi vücudun enerji ihtiyacını karşılayan besinlerinin tüketilebileceğini belirtiyor.

Vücudumuzun besin alımımızı kontrol eden mekanizma beynimizde, hipotalamus adı verilen bir bölgedir. Hipotalamus da iki bölgeye ayrılmaktadır. Bir tanesi açlık merkezi, bir tanesi de tokluk merkezidir. Bu bölgelerden salgılanan hormonlar, kişilerde besin alımını artırmak ya da azaltmak şeklinde etki göstermektedir.

Örneğin:
Norepinefrin: Protein alımını azaltır, karbonhidrat alımını artırır.
Dopamin: Karbonhidrat alımını azaltır.
İnsülin: Besin alımını artırır.
Glukagon: Besin alımını azaltır vb.

Aynı zamanda stres anında iştah artıran hormonların salgılanmasında da artış olmakta ve bununla birlikte besin alımı da artmaktadır. Genel olarak besin alımı ile ilgili olarak beynimizde meydana gelen olaylar bu şekildedir. Bununla birlikte besinlerin içerisinde bulunan bazı maddelerin de kişilerde tokluk hissi yarattığını söylemek yukarıdaki bilgiler doğrultusunda daha doğru bir ifade şekli olacaktır.

Besinlerin içinde tokluk yaratan etkilerini,

1- Posa içeriği

2- Yağ içeriği

3- Besinlerin glisemik indeksi(cevapları) şeklinde sınıflamak mümkündür.


Bu etkilerin nasıl olduğunu tek tek incelemek gerekirse... >>>

1686
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.