Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Beslenme IQ'nuzu ölçmeye ne dersiniz?

Beslenme IQ'nuzu ölçmeye ne dersiniz?

Beslenme ve Diyet Uzmanı Berrin Yiğit beslenme bilinç düzeyini ölçmek isteyenler için hazırlamış olduğu testi bizlerle paylaşıyor...

Yemek yemek yaşam için elzem bir alışkanlıktır, ancak doğru yemek yemeyi bilmek bilim ve sanatın bileşimidir. Doğru temellerle inşa edilmiş bir beslenme tarzı yaşam boyu kilo problemi yaşamadan, pek çok kronik rahatsızlıktan korunarak, sağlıklı, zinde ve enerjik bir yaşamın kapılarını açabilir. Bunun için kulaktan dolma bilgilerden çok bilimselliği ispatlanmış gerçekleri baz almalıyız. Bunun için işin uzmanı beslenme ve diyet uzmanlarında mutlaka profesyonel yardım almalı, okuduğumuz kaynakların doğruluğunu araştırmalı, bu bilgileri hayatımıza yansıtmadan önce mutlaka akıl süzgecimizden geçirmeliyiz.

Peki nedir doğru bildiğimiz yanlışlar? Beslenme ve Diyet Uzmanı Berrin Yiğit anlatıyor ve beslenme bilinç düzeyini ölçmek isteyenler için hazırlamış olduğu testi bizlerle paylaşıyor. Yiğit 'Beslenme, farklı hedef kitlelerin ihtiyaçları, farklı sosyoekonomik standarda sahip ailelerin alışkanlıkları, farklı fiziksel aktiviteye sahip kişiler, farklı yaş grupları vb. gibi etkenlere bağlı uçsuz bucaksız bir bilim ve tartışma platformudur. Konu yapılan yanlışlara gelince de konu bu bağlamda çok fazla dallanıp budaklanabilir. Bu nedenle genel geçer beslenme kurallarında yapılan yanlışları anlatmak daha doğru olur sanırım' diyor.

Karbonhidrat ve proteini ayırarak hızlıca zayıflarsınız, hem de aç kalmadan!

Zayıflamak çok basit bir matematiğe dayanır, yediklerin yaktıklarından az olacak. Yiyecekleri, besin bileşimlerine göre ayırmak, bazı gıdalara ambargo koymak hatalıdır. Zaten besinleri karbonhidratlı veya proteinli diye ayırmamız da mümkün değildir. Örneğin, protein kaynağı besin olarak bilinen et, proteinin yanı sıra karbonhidrat ve yağ da içermektedir ya da sebze olarak bilinen mantar bol miktarda protein içermektedir. Bu nedenle et ile beraber hamur işi yenmesinde, porsiyon kontrolü yapıldığı sürece sakınca yoktur.

Sabah içilen limonlu-greyfurtlu ılık su zayıflatır!

Ilık 1 bardak suya sıkılmış limon suyunun zayıflatıcı etkisi olmadığı sabah aç karnına içilen fazla asitli bu içecek mideye zarar dahi verebilir. Yağ yakıcı olduğuna dair hurafeyi, küçük bir parça hayvansal yağa bolca limon sıkıp bekleterek yapacağınız basit bir deneyle çürütebilirsiniz. Ancak akşamdan 1 dilim eklenip bekletilmiş oda ısısında içilen 1 bardak suyun barsak içerisinde kalıntı yapmış toksik ögelerin atımına yardımcı olduğu bilinmektedir. Ayrıca limonun tok tutucu özelliği ve C vitamini içermesi de zayıflama diyetlerinde sıkça yer almasına neden olur.

Kepekli ekmeklerin kalorisi düşüktür!

Halk arasında yanlış bilinen konulardan biri de kepek, çavdar gibi tahıllarla yapılan ürünlerin kalori değerlerinin buğdaya göre daha düşük olduğudur. Oysa ki kepek, çavdar, buğday unu ile yapılmış ürünlerin kalori değerleri aynıdır aradaki tek fark ise besleyici değerleridir.

Örneğin bir ince dilim kepek ve çavdar ekmekte 70 kalori bulunurken, aynı miktardaki beyaz ekmekte de 70 kalori bulunmaktadır. Fakat besleyici değeri bakımından incelendiğinde ise kepek ve çavdar ürünlerinin, B grubu vitaminleri ve birçok mineralleri içermesi, kan şekerini ani yükseltmemesi ve kan kolesterol düzeyini dengelemesi, yoğun lifli yapılarıyla tokluk hissi sağlaması gibi oldukça önemli faydaları bulunmaktadır.

Diyet ve diyabetik ürün aynıdır!

Diyet ürünler müadil ürüne göre kalorisi azaltılmış üründür, ancak diyabetik ürün şeker yerine tadlandırıcı kullanılarak üretilen şeker içermeyen ürünlerdir. Diyabetik ürünlerde çoğu zaman azalan karbonhidrat miktarına paralel olarak yağ miktarı artabilir. Mutlaka etiketlere dikkatle bakmalı, kalori miktarlarını hesaplarken de bir paketin gramajı ile etiket bilgilerindeki çoğunlukla 100 grama göre verilen kalori değerleri karşılaştırılmalıdır. Piyasada diyet olmayan ama "diyet ürün" adı altında satılan birçok ürün vardır. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de üretici firmanın güvenilir olmasıdır.

Beslenme IQ'nuzu ölçmeye ne dersiniz?

1) Meyve grubu besinleri tercih ederken.

A) Sadece taze meyveler düşünülmelidir.

B) Taze, konserve, dondurulmuş, kurutulmuş veya %100 taze meyve suları düşünülmelidir.

C) Dondurulmuş meyveler ayda 2 kereden fazla tüketilmemelidir.

D) Dalından koparılmış taze meyveler yıkanmadan da tüketilebilir.

2) Doğru mu? Yanlış mı?

Et ve kurubaklagiller grubu sadece kırmızı et ve kuru fasulyeyi kapsar.

3) Çocuklar ve gençler günde kaç dakika fiziksel aktivite yapmalıdırlar?

A) 10 B) 20 C)40 D)60

2082
dahafazlası
YORUMLAR

testi çözdüm v 2 yanlışım çıktı aslında güzel bir konu. daha öğrenmemiz gereken çok şey var boş e işe yaramayan şeylerle uğraşmaktansa bunlar daha yararlı

burcucavus 19.10.2009 16:22:57

Test çok güzel ve önemi büyük bizim gibi bebek sahibi olanlar için daha da büyük ama en güzeli dogal ve hormonsuz olanı bence ama herkes beslenmesine planlı yapmıyor yapamıyor

adaletlim19 04.10.2009 22:46:23

oldukça önemli ve güzel bir konunun üzerinde durulmus testi çözdüm ve 1 yanlısım cıktı. ama beslenme hataları yapan o kadar çok insan varki memlekette bunlardan biride benim doğru bildiğim halde birçok şeyi uygulamıyorum bile.

ebrukasap 04.10.2009 22:01:43

beslenme IQ su eksilerde olannn bıssuru vatandaş warr bırak proteini-vitamını- meyvayıı ekmek alamayan nice insanlar var memlekettte :((

nrsn_1907 03.06.2009 17:16:04

beslenme için millette şu yada bu yok parasına göre besleniyor herkes meyva ve et girmeyen çok ev var çocukların büyük kısmı meyva isimlerini bile bilmez pazarlarda pazar dağılınca pazarcıların attığı sebzeleri toplayanlar çok

piksi59 01.06.2009 22:05:42

kimse besin konusuna gelince yorum yapmaz hatta okumadan geçenler ble vardır nerde insanlığa yararsız konular olur yorumlar 2 3 sayfaya zor yeter acaba sağlıksız beslenmeye etki sadece çevre ve olanaklar mı,bu konuda arastırma ve merakımız hiç yok denecek kadar az!

sezen 01.06.2009 17:06:40
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.