Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Besin takviyesiyle gelen sağlık

Besin takviyesiyle gelen sağlık

Uyku bozukluğunuzun, ses kısılmanızın ya da cildinizin kırışmasının bazı mineral ve vitaminlerin eksikliğiyle alakalı olduğunu biliyor muydunuz? İşte sağlığınız için en gerekli olanları.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Beslenme tarzımızı geliştirip, etkisini daha da kuvvetlendirmek için vitamin ve minerallerden destek almamız şart... Düzenli ve kaliteli bir uyku ya da daha genç görünmek için gerekli olan takviyeleri uzmanlara sorduk. İşte ortaya çıkan sağlıklı kombinasyonlar.

SİNDİRİMİ DÜZENLEMEK İÇİN SORUN

Diğer sistemlerimiz gibi sindirim sistemimiz de değişik nedenlere bağlı olarak rahatsızlanabilir! Besinlere tahammülsüzlük, sinir (stres), ilaçlar (antibiyotikler) gibi... Mikrobiyel flora ve mukozalardaki işlev bozukluğu da sindirim sistemini etkileyebilir. (Yararlı bakterilerin sayısı azaldığında koruma görevlerini yerine getiremezler ve zararlı bakterilerin sayısı artmaya devam eder) Avrupa Gıda Ürünleri ve Beslenme Bilimleri Enstitüsü'nden Dr. Didier Chos; "iltihap yerleştiğinde acı, şişkinlik ve sindirim sorunları başlar" diyor.

Başlıca etkenler

Probiyotikler: Bakteriler ya da mayalar... Floradaki düzensizliğin giderilmesi için sindirim sistemimizde en az on milyon probiyotik olmalı. Onları sütte ve süt ürünlerinde bulabiliriz. Tek bir yoğurt on milyarlık probiyotik kaynağıdır. Ayrıca probiyotik hapları da deneyebilirsiniz.

Kullanın

Prebiyotikler: Lifli besinlerde yoğun olarak bulunurlar. (Bakla, enginar, kuşkonmaz, yer elması) Sadece sindirim sisteminden geçen probiyotiklerin aksine, gerçek prebiyotîkler yararlı bakterileri besleyip bağırsak florasını dengelerler. Onları sağlıklıyken almalıyız çünkü hasta bir mukoz, prebiyotiklere karşı olumsuz tepki verebilir.

Magnezyum: Bağırsak rahatsızlıkları çekenlere birebirdir. Sindirim sistemi kaslarına işleyerek kronik kabızlığı engeller. Vücut kabul etmezse sıvı olarak da alabilirsiniz.

Bitkisel haplar: Pancarda bulunan betain, sindirimi kolaylaştırır. Arjinin amino-asiti ve bromelain enzimi karaciğeri temizler. "Ayrıca zerdeçal, enginar ve kara turp karaciğer ile ilgili rahatsızlıklarda ve kronik bozukluklarda etkilidir" diyor Dr. Didier Chos. Eczanede taze bitkilerden hazırlatacağınız sıvı ilaçlarla da etkisini daha hızlı görmeniz mümkün.

KAS DENGESİ İÇİN SORUN

Dengesiz, sağlıksız ve yetersiz beslenmenin neden olduğu yorgunluk bizi enfeksiyonlara karşı daha da hassaslaştırıyor ve psikolojik sorunlara dahi yol açabiliyor.

Başlıca etkenler

Demir: Alyuvarların içinde bulunan ve oksijenin hücrelere bağlanmasından sorumlu hemoglobin molekülünün temel yapıtaşlarından biridir. Eksikliğinde kas gücü düşer. Daha zor nefes almaya başlar, nefes darlığı çekeriz ve şekerli yiyecekler tüketme eğilimi gösteririz. "Her durumda da teşhise dayalı araştırma gerekir" diyor Pasteur Enstitüsü'nden Beslenme Uzmanı Dr. Jean Michel Lecerf...

İyot: Vücutta üretilmediği için dışarıdan alınması gerekir. Eksikliği sonucunda Tiroit bezi işlevleri azalarak hipotiroidi denilen rahatsızlık ortaya çıkar. Buna bağlı olarak yorgunluk, halsizlik ve direnç kaybı görülür. Demirde de olduğu gibi kullanırken doktorunuza danışın!

Magnezyum: Adenozin trifosfat (ATP) tüm hücreler için enerji kaynağıdır. Sadece oluşuma katkılarından değil, organizma tarafından kullanılış şekli açısından da önemlidir. Eksikliğinde; kalp çarpıntısı, kas seğirmeleri, halsizlik, iştahsızlık, dalgınlık ve şeker ihtiyacı ortaya çıkar.

Potasyum: Kaslarımızdan sorumludur. Depresyon; potasyum eksikliğinde ortaya çıkabilir. Hücrelere girişinde magnezyumun desteğine de ihtiyaç duyar. Magnezyum olmazsa, potasyum da olmaz.

Dopamine: Beyinde, dopamin reseptörlerini harekete geçirerek nörotransmiter görevi görür. Dopamin üretimi için gerekli olan tirosin amino asitleri sıklıkla strese maruz kalındığında, başka kullanım alanlarına gönderilir. "Sonuç olarak; düzenli beslensek bile, güç ve isteğimizi kaybederiz. Uyku sorunları başlar ve asabileşiriz. Buna ilaveten kahve ya da bazen sabah sigaralarına da ihtiyaç duyarız" diyor Dr. Chos.

Kullanın

Bakır, C ve E vitaminleri: Bunlar demirin vazgeçilmez destekçileri arasındadırlar. C vitamini; demirin sindirimde emilmesini sağlar. (Çay ise fazla tüketildiğinde bu emilimi engeller) Bakır; demirin hücreler arası geçişine yardımcı olur. E vitamini ise alyuvarlarda kalış süresini uzatır.

Çinko: Tirosin açısından zengin yapısıyla dopamin ve bir diğer nörotransmiter olan nöradrenalin sentezlerine katkıda bulunur.
Gingseng ve guarana: Dr Lecerf; "Geçici yorgunluk durumunda bu bitkilerin kısa sürede yorgunluğu giderdiği klinik araştırmalar sonucu kanıtlandı" diyor.

2134
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.