Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Bel ağrısı çekenlere...

Bel ağrısı çekenlere...

Kas ve kemiklerin yetersiz kullanımı durumunda bel güçsüz düşer. İşte beli güçlendirecek kolay egzersizler...

Omurganızın daha sağlıklı olması için yapılacak en önemli şey vücudu aktif tutmak. Eğer kaslar ve kemiklerinizi yetersiz kullanırsanız özellikle beliniz homurdanmaya başlar. İşte Dr. Eser Alptekin'in beli ağrıyanlara güçlü bel ve esnek vücut için önerdiği egzersizler:

1- Karın kasları için

Düz bir zemine sırtüstü uzanın, dizlerinizi bükerek ayak tabanlarınızı yere bastırın. Karnınızı içeri doğru çekerek belinizi yere bastırıp düzleştirin. Bu pozisyonu koruyarak altıya kadar sayın, daha sonra gevşeyin. Hareket sırasında nefesinizi tutmayın.

Düz bir zemine sırtüstü yatın. Dizlerinizi bükerek ayaklarınızı yere dayayın. İki elinizi, dizinize değdirmeden öne doğru uzatarak baş, sırt ve kürek kemiklerinizi yerden kalkacak şekilde doğrulun. Bu hareket sırasında beliniz yerde duracak ve karın kaslarınız çalışacaktır. Altıya kadar sayın. Hareketi altı kez tekrarlayın.

Sırtüstü yatarak dizlerinizi büküp ayaklarınızı yere dayayın. Önce bir dizinizi karnınıza doğru çekin, çekme hareketi bitince iki elinizle dizinizin arkasından tutarak, dizinizi göğsünüze doğru iyice bastırın. Bu sırada diğer dizinizi kıvrık tutun. Pozisyonunuzu altıya kadar sayarak koruyun. Daha sonra hareketi diğer bacak için tekrarlayın. İki bacağı tek tek çektikten sonra, iki dizi birlikte karna doğru çekin. Hareketi altı kez tekrarlayın.

2- Sırt kasları için

Düz bir zemine yüzüstü yatın. Karnınızın altına ince bir yastık yerleştirin. Kollarınız düz şekilde yanda kalsın. Omuzlarınız ve göğsünüz yerden kalkacak şekilde doğrulup altıya kadar sayın. Hareketi altı kez tekrarlayın.

Düz yere yüzüstü yatın. Ellerinizin yardımıyla dört kademede arkaya doğrulun. Her kademede altıya kadar sayın. Hareketi altı kez tekrarlayın.

3016
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.