Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Baş Ağrısıyla Başa Çıkmanın Yolları

Baş Ağrısıyla Başa Çıkmanın Yolları

Çeşitli nedenlerle ortaya çıkan baş ağrısından kurtulmak için uzmanlar bir dizi önerilerde bulunuyor. Uzmanlar, stres, alkol, hava kirliliği, uyku ve yemek düzeninde değişiklik gibi <br/>etkenlerin baş ağrısını tetiklediğini belirterek, ağrıyı hafifletmek için stresten uzak kalmalarını, ılık duş almalarını, egzersiz yapmalarını, ilaçlarını zamanında kullanmalarını öneriyor.

Amerika'nın önde gelen sağlık kuruluşlarından Mayo Clinic'in kaynaklarından derlenen bilgilere göre, beyinde etkili olan kimyasal maddelerdeki dengesizlikler baş ağrısına neden oluyor. Baş
ağrısının "tetiğini çeken" bazı etkenler bulunuyor, ancak bu etkenler doğrudan ağrıya neden olmuyor. Mayo Clinic uzmanlarının araştırma sonuçlarına göre; stres, alkol, çikolata, hava kirliliği, iklim, mevsim, yükseklik değişimi, uçak yolculuğu, uyku veya yemek zamanlarındaki değişim, adet dönemleri, doğum kontrol hapları, hormon düzeylerindeki değişim, alışılmadık kokular, şiddetli veya yanıp sönen ışık kaynakları gibi etkenler baş ağrısını tetikliyor. Mayo Clinic uzmanları, baş ağrısıyla başa çıkmanın yollarının ise şöyle sıralıyor:

Ağrı kesiciler: Parasetamol gibi ağrı kesiciler ağrıyı kontrol altına almaya yardımcı olur. Başka sağlık nedenlerinden dolayı ilaç kullanıyorsanız ağrı kesici almadan doktorunuza danışın.

İlaçları zamanında alın. Ağrıyı sürekli olarak kontrol altında tutmak istiyorsanız ilaçları ağrı ilk başladığı zaman ve belirli bir plan dahilinde düzenli olarak alın. Ağrı bir defa yerleştikten sonra ilaçlarla bunu dindirmek daha güçtür. Kuşkusuz ağrı kesici ilaçlar baş ağrısında ne kadar erken dönemde alınırsa o kadar etkili olurlar ama bu ilaçlara ilave olarak bazı basit önlemler baş ağrısını geçirebilir.

Ne beklediğinizi bilin. Kişiler kendilerini hangi şiddette ve ne sürede bir ağrının beklediğini bildiklerinde ve bunun nedenini anladıklarında ağrı ile başa çıkmaları kolaylaşır.

Sıcak veya soğuk kompresi deneyin, ılık bir duş alın ve dinlenin. Stresli durumdan uzaklaşın.

Uykuya yatın. Karanlık ve sessiz bir odada yatağa uzanarak uyumaya çalışın. Ensenize bir buz torbası koyun ve başınızın ağrıyan bölgelerine hafifçe bastırarak masaj yapın.

Sigara içiyorsanız, sigarayı bırakın çünkü sigara, migreni hem uyarır hem de ağrının şiddetini arttırır.

Stresinizi atmak için düzenli egzersiz yapın
(Şayet fiziksel egzersizler migren krizini başlatıyorsa önce yavaş yavaş ısınma hareketleri yapın)

Gevşeme tekniklerini öğrenin. Kasları gevşetmek ağrıyı azaltır. Derin soluk alma ve çene kaslarını gevşetme gibi teknikler öğrenilmesi kolay ve her yerde uygulanabilen tekniklerdir.
871
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.