Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Ayın güzeli: Pırasa

Ayın güzeli: Pırasa

C ve B vitamini ile bol potasyum ve demir kaynağı pırasa besin değeri yüksek, vücudumuzun direncini arttıran, kan yapıcı ve sindirimi kolaylaştıran önemli bir sebzemiz!

pırasa

Sindirim sisteminin dostu, bağırsak hastalıklarının düşmanı pırasadan maksimum fayda sağlayabilmek için doğru tüketmek önem taşıyor. Pırasayı doğrarken metalle temasının mümkün olduğunca sınırlı tutulması ve pırasalı yemeğin buzdolabında uzun süre bekletilmemesi öneriliyor. Bağırsakların çalışmasını düzenleyen, kabızlığa iyi gelen pırasa, çorba olarak tüketildiğinde idrar söktürüyor, vücutta birikmiş üre asidinin atılmasına yardımcı oluyor.

Soğanı ve dip yapraklan dâhil pişmiş 100 gr pırasa için;

Enerji 31 kcal

Toplam karbonhidrat  8 g    %3
Diyet lifi  1 g                       %4
Şeker 2 g
Protein 1 g

Vitaminler

A vitamini  812 IU           % 16
C vitamini  4.2 mg          % 7
E vitamini  0.5 mg          % 2
K vitamini  25.4 mcg      % 32 
Niasin (B3)  0.2 mg         % 1
Folik Asit  24 mcg           % 6
Pantotenik asit  0.1 mg  % 1

Mineraller

Kalsiyum  30 mg               % 3
Demir  1.1 mg                   % 6
Magnezyum  14 mg          % 3
Fosfor  17 mg                    % 2
Potasyum  87 mg              %2
Çinko  0.1 mg
Manganez  0.2                % 12
Selenyum  0.5 mcg         % 1

1491
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.