Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Asya streching enerji veriyor

Asya streching enerji veriyor

Asya'dan ithal esneme hareketleri vücudunuzu toksinlerden arındırmaya ve metabolizmanızı iyi çalıştırmaya yardım ediyor. Formsante dergisinin son sayısında geniş yer verdiği bu özel egzersizler sayesinde, kendinizi masaj yaptırmış ya da özel bir terapiye girmişçesine rahatlamış ve tüy gibi hafiflemiş hissedeceksiniz...

Japonlar'ın Shiatsu masajını denemiş olanlar, bunun ne kadar rahatlatıcı olduğunu bilirler. İnsana kendini gevşemiş, dengeli ve enerji dolu hissettiren bir masaj tekniğidir Shiatsu. Şimdi size aynı rahatlatıcı etkiyi sağlayan streching (esneme) hareketleri öneriyoruz desek, ne dersiniz? Önereceğimiz bu özel altı egzersiz sayesinde, vücudunuzdaki enerji merkezleri arasındaki enerji akımı yeniden harekete geçecek. Söz konusu enerji kanallarının her biri belirli bir organla ilgili olduğu için, harekete geçen enerji dolaşımı sayesinde bedensel ve ruhsal olarak kendinizi daha iyi hissetmeniz mümkün. Bizden tavsiye; bu egzersizleri belli bir süre, mesela her gün sırayla yapın. Egzersizler için en uygun zaman, sabah uyandıktan sonra. Bu hareketleri yaparken önemli olan, düzenli nefes alıp vermek ve bedenin ilgili bölümünü sadece yapabildiğiniz kadar esnetmek. Burada anahtar nokta vücudunuzu zorlamamak! Zorlandığınızı hissettiğiniz anda durun ve diğer egzersize geçin. Unutmayın amaç keyif almak ve tüy gibi hafiflemek... Bakalım kısa süre sonra kendinizi daha enerjik ve mutlu hissedecek misiniz?

1- Güç sizde artık

Ayakta dururken ayaklarınızı omuzlarınızın genişliğinde açın. Dizler gevşek olmalı. Nefes alın ve kollarınızı yanlardan yavaşça yukarıya doğru kaldırın. Ellerinizi parmak uçlarına kadar gerin, göğsünüzü iyice açın. Nefesinizi verin, bu sırada kollarınızı indirin ve rahatlayın. Bu hareketi baştan sona üç kez tekrarlayın.

2- Toksinlere elveda

Yere oturun, kollarınızı yukarıya kaldırın ve derin nefes alın. Nefesinizi verirken ayak parmaklarınızı kavrayın ve bedenin üst kısmını yumuşak bir şekilde öne doğru çekin. Nefes alırken ellerinizi bırakın ve gevşek bir şekilde yukarıya kaldırın. Nefes verirken esnetme hareketini tekrarlayın. Bu şekilde birkaç kez nefes alıp verin ve sonra ayağa kalkın.

3- Dolaşım sistemi hareketleniyor

Diz çökün ve ellerinizle, emekleyecekmiş gibi yere destek olun. Ellerinizin parmakları dizinize doğru bakmalı. Şimdi derin nefes alın ve nefes verirken vücut ağırlığınızı arkaya doğru kaydırın. Nefes alırken yeniden öne doğru gelin. Bu hareketi üç kez tekrarlayın.

4- Güçlü bağışıklık sistemi

Yere oturup, diz çökün. Dizlerinizi biraz açın. Derin nefes alın. Nefesinizi verirken yavaşça arkaya doğru eğilin ve ellerinizden destek alın (parmak uçlarınız ayaklarınıza doğru bakmalı). Nefes alın ve gevşeyin. Bu hareketi bir kez daha tekrarlayın.

5- Düzenli besin alımı için

Yere oturup, bacaklarınızı iki yana doğru açın. Sol bacağınızı kıvırın. Sağ kolunuzu başınızın üzerine uzatarak sağ elinizle sol elinizin bileğini kavrayın. Nefes verirken vücudun üst kısmını hafifçe sağa doğru esnetin. Bu esnetme hareketini her iki tarafa doğru üçer kez tekrarlayın.

6- Uyarılan metabolizma

Ayaklarınızı iki yana doğru biraz açın. Ellerinizin baş parmaklarını, kollarınız gergin olacak şekilde, arkanızda birbirine geçirin ve işaret parmaklarınızı uzatın. Nefes alın. Nefes verirken, işaret parmaklarınız tavanı gösterinceye kadar öne doğru eğilin. Derin nefes alın ve yavaş yavaş doğrulup dik durun. Bu hareketi bir kez daha tekrarlayın.
735
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.