Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Aşırı yeme problemini durdurmak için neler yapabiliriz?

Aşırı yeme problemini durdurmak için neler yapabiliriz?

Bedenimiz, doyduğumuzu söylemek için çeşitli sinyaller gönderir. Bazen bu sinyalleri göz ardı edip yemeye devam ederiz. Nedenlerini merak ediyor musunuz? Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz, yemeye devam etmeyi, psikolojik ve biyolojik nedenlere bağlıyor.

Aşırı yeme problemini durdurmak için neler yapabiliriz?
Beslenme ve Diyet Uzmanı Aylin Yılmaz, vücudumuzun ihtiyacından fazla yemek yemenin, pek çok nedeni olabileceğini belirtiyor. Aldığımız gıdanın hacmi ve enerji içeriği dışında, yemek yediğimiz mekandaki ısı, renk ve seslerin de beslenmemizde önemli rol oynadığını açıklayan Yılmaz, televizyon izlerken, dikkatimiz dağınıkken ya da derin bir sohbete dalmışken ihtiyacımızdan daha fazla yemeye yatkın olduğumuzun altını çiziyor.

Türkiye nüfusunun yüzde 66'sı obezite tehlikesiyle karşı karşıya. 2004-2006 yılları arasında yapılan araştırmalara göre, Türkiye'de 20 yaş üstü yetişkinlerin üçte biri obez; kadınların yüzde 40'ı, erkeklerinse yüzde 20'si aşırı kilolu. Bu durum, yeme davranışıyla yakından ilişkili. Günümüzde yoğun stres faktörleri, ergenlik çağından itibaren hızla artıyor. Çocukların sınav stresi, ergenlik dönemi sorunları, ebeveynlerin yaşam savaşı, iş dünyasındaki acımasız rekabet, orta yaşlarda karşılaşılan sağlık sorunları ve ölüm korkusu gibi bizi zaman zaman duygusal anlamda meşgul eden sorunların varlığı, yeme davranışını ve yediklerimizin içeriğini doğrudan etkiliyor.

Duygusal yönden en zayıf anlarda birçoğumuz rahatlamak için yiyeceklere yöneliriz. Duygusal yeme davranışı; yani stres, öfke, kaygı, sıkıntı, üzüntü ve yalnızlık gibi olumsuz duyguları yumuşatmak ya da bastırmak için yemek yemek, kilo kontrolünü maalesef negatif etkiler. İşsiz kalma, sağlık problemleri yaşama, boşanma veya yoğun ve stresli bir iş günü geçirme, kötü hava ve yaşam rutinindeki değişiklikler gibi olumsuz şartlar, fazla yemeye yol açan duyguları tetikleyebilir.

OLUMSUZ DUYGULAR FAZLA YEDİRİYOR...
Bazı yiyeceklerin bağımlılık yapma özelliği vardır. Örneğin çikolata gibi lezzetli yiyecekler yediğimizde, bedenimiz mutluluk hormonu salgılar. Bu "ödül" belirli duygularla belirli yiyeceklerin eşleşmesine neden olur. Yiyecekler, aynı zamanda düşünmek istemediğimiz konudan uzaklaşmamıza da yardımcı olur. Eğer gelecekteki bir olayı düşünüp endişeleniyorsanız ya da daha önce olmuş bir durumu tekrar sıkıntıyla hatırlıyorsanız, sizi rahatlatan yiyecekleri yiyerek dikkatinizi bu konulardan uzaklaştırabilirsiniz. Fakat bu, sadece geçici bir çözümdür. Maalesef yiyeceklerle işiniz bittiğinde, endişeleriniz fazla yemenin verdiği suçluluk duygusunun eklenmesiyle katlanarak geri dönecektir.
Sağlıklı yiyecekler atıştırın. Eğer öğünler arasında bir şeyler yemeye ihtiyaç duyuyorsanız, taze veya kuru meyve gibi yiyecekleri tercih edin.

1985
YORUMLAR

Bence insanların düşüncesi aşırı yemek yemeyi nasıl bırakırım değil,vücudumu nasıl düzene sokabilirim olmalı.Yemek yeme isteğini vücud belirler.Yemez iseniz vücud problemlerle karşılaşır.Ama yemek yememek yerine hareketli olmayı tercih eder ve vücud üzerine bilinçli uygulamalar yaparsanız ne yemek yeme zevkinden mahrum kalırsız nede bedensel halsizliklerle bocalarsınız.Aksine daha zinde,sağlıklı ve her zamankinden daha iyi bir fiziğe sahip olursunuz

Cankat 08.05.2010 09:17:12
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.