Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Alkali Diyet Nedir, Nasıl Uygulanır?

Alkali Diyet Nedir, Nasıl Uygulanır?

Alkali diyetin temeli, bazı besinlerin daha az, bazı besinlerin ise daha fazla tüketilmesi ilkesine dayanmaktadır. Beslenme ve Diyet Uzmanı Dyt. Ela Cempel, alkali beslenme hakkında merak edilenleri sizler için anlattı.

Güncellenme tarihi: 07.09.2017

Alkali beslenme kavramının kullanımı çok eski zamanlara dayanmaktadır. Araştırmalara konu olan bu diyet türü, vücuttaki çoğu mekanizmayı etkileyen pH dengesine odaklanmıştır.

Alkali diyetin savunucuları alkali besinlerin başta kalsiyum metabolizması olmak üzere kanser, ağırlık kaybı, büyüme hormonu eksikliği, ağrı gibi rahatsızlıklar üzerinde olumlu etkilerinin olduğunu belirtmektedirler. Bu görüşün doğru olmadığını kanıtlama adına aksi çalışmalar da mevcut olup beslenme yetersizliği veya ortoreksiya gibi yeme bozukluklarına yol açabileceği vurgulanmıştır.

Alkali diyetin temeli, bazı besinlerin daha az, bazı besinlerin ise daha fazla tüketilmesi ilkesine dayanmaktadır. Bu tür diyet; et, süt ve ürünleri, yumurta, tam tahıl ve işlenmiş besinlerin tüketiminin azaltılmasını; sebze, meyve ve bakliyat tüketiminin artırılmasını önermektedir.

Alkali diyet içeriğinde şeker, tuz ve et tüketimi tamamen yasaklanmamakta, sadece miktarı azaltılmaktadır.

Asit formundaki pestisit, antibiyotik ve hormonlara maruz kalan besinlerin yerine organik besinlerin tercih edilmesi gerektiği savunulmaktadır. Ancak günlük beslenmemizde sadece alkali besinlerin yer alması yerine dört besin grubundan da alınmak üzere karışık beslenme daha sağlıklı olacaktır.

Ağırlık kaybı ile ilgili araştırmalar oldukça az olmasına rağmen içerdiği besin ögeleri ile kemik ve böbrekler üzerine faydalı olabileceği belirtilmiştir.

İdeal Alkali Beslenme Planı

Her öğünde asit oluşturan yiyecekleri, alkali oluşturan yiyeceklerin dörtte biri oranında tutmak idealdir. Kilo kaybetmek için yapılan alkali diyet boyunca bu orana uyulmalıdır. Kilo verdikten ve vücuttaki asit yükünü azalttıktan sonra, üçte bir oranına geçilebilir. Yani asit yapan yiyeceklerin üç katı kadar alkali yapan yiyecekler tüketilmelidir. Genel sağlık durumu iyi olduğu sürece bu oran uygulanabilir. Ancak diyabet, arterit, damar sertliği veya yoğun stres gibi genel sağlık durumunu etkileyen faktörler varsa asitlenme yüksektir. Bu durumda asitli yiyeceklerin miktarı düşük tutulmalı, alkali yiyeceklerin dörtte birinden fazla alınmamalıdır.

3174
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.