Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Alışveriş listesinde neler olmalı?

Alışveriş listesinde neler olmalı?

Gıda alışverişi sırasında hele de karnımız açsa, ne kadar gereksiz ürün aldığımızı ancak kasada fark ederiz. Bunu önlemenin yolu markete gitmeden önce alışveriş listesi yapmaktan geçer.

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Gıda alışverişi, (hele her türlü seçeneğin sunulduğu marketlerden yapılıyorsa) oldukça keyiflidir. Ancak, bazı tedbirlerle daha bilinçli bir alışverişin gerçekleşeceği de açıktır. Örneğin, önceden bir alışveriş listesi hazırlamak oldukça faydalıdır. Liste yapmak, hem doğru çeşitleri hem de doğru miktarları almamıza yardım eder. Liste olmadığı zamanlarda, genelde alışık olduğumuz bazı gıdaları adeta gözü kapalı olarak sepete atarız. Bunlar, artık farkında bile olmadan aldıklarımızdır. Satın alırken etkilen-diğimiz diğer bir etken de kampanyalardır. Diğer etkenlerden biri ise karnımızın açlık derecesidir. Eğer, aç karnına alışverişe çıktıysak, marketlerdeki ve manavlardaki gıdalardan sepetimize ne kadar çok attığımızın farkına ancak kasada varırız. Bu gözalıcı gıdaların ne yazık ki kalori değerleri de çok yüksek olabiliyor. Kolesterol ve kan şekeri düzenleyiciler Bazı besinler çözülebilir lif ve/veya bitki sterolleri içerirler. Bunlar kolesterol seviyelerini düşürmeye yarayabilir, sindirim sistemini rahatlatabilir ve yedikten sonra kan şekerinin yavaş yükselmesine yardımcı olur. Ancak yukarıda yazılı besinlerde tüketim miktarı önemlidir. 10 badem veya 3 ceviz yediğinizde, 1 tatlı kaşığı yağ aldığınızı unutmayın. Meyveleri tüketirken porsiyon miktarlarına uymak gerektiğini hatırlayın. Meyvelerin suyunu sıkmak yerine kendisini yemeye özellikle kabuğuyla yenilebilenleri kabuklu tüketmeye dikkat edin. Böylece daha fazla lif ve mineral alırsınız. Ayrıca, özellikle diyet yaparken gıdaları daha az miktarda tükettiğiniz için, meyvelerin kabuklarıyla (çok iyi yıkanarak) tüketilmesi, daha uzun süre tokluk hissettirdiği için çok önemlidir. Diyabetli bireylerin, meyveyle birlikte biraz protein (örneğin; süt, fındık, peynir, yoğurt) almalarının önemli olduğunu hatırlatmak istiyorum. Sebzeler Meyveler Tam tahıl ürünleri Kuru baklagiller Kuru yemişler Yağlı tohumlar Antioksidan zengini besinler Antioksidanlar, serbest radikallerden vücudumuzu korumayı ve yarattığı zararları onarmayı hedefler. Antioksidanlardan zengin bir diyet aynı zamanda bağışıklık sistemini geliştirir ve kanser riskini azaltır. Antioksidan besinler çeşitli vitamin, mineral ve flavanoidler (sağlığa faydalı bileşenler) içerir. Enginar Kereviz Elma Yabanmersini Böğürtlen türleri Kiraz Kızılcık Frambuaz Çilek Erik Kuru erik Kırmızı fasulyeler Barbunya Kırmızı şarap Çay Nar Üzüm Domates Biber Yüksek lifli besinler Çözülebilen ve çözülemeyen olmak üzere iki çeşit lif kaynağı vardır. Her ikisi de sağlıklı bir sindirim sistemi için büyük önem taşır. Buna ek olarak, çözülemeyen lifler midede belli bir hacim oluşturarak, kilo kontrolünde de yardımcı olur. Her iki lif kaynağını tüketmek, sizi kalp hastalıkları ve diyabet riskinden koruyabilir. Sebzeler Armut Mango Kivi Erik Böğürtlen Frambuaz Şeftali Çilek Elma Narenciyeler Kuru meyveler Yağlı tohumlar Kuru yemişler Nohut Bezelye Mercimek Tam tahıllar Yulaf Kepek Lifli beslenmenin faydaları YÜKSEK ENERJİLİ BESİNLER HANGİLERİ? >>> Devamı 2. sayfada... Dondurulmuş gıdalar güvenli mi?
2110
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.