Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

Açık büfedeki kilo tuzaklarına dikkat!

Açık büfedeki kilo tuzaklarına dikkat!

Uzun süren uğraşlar ve fedakârlıklar sonrası verilen kilolar, nasıl geçtiği anlaşılmayan o kısacık tatilde fazlası ile geri alınıyor. O zaman dikkat!

Güncellenme tarihi: 29.04.2014
Açık büfedeki kilo tuzaklarına dikkat!
Tatilde hoşça vakit geçirirken yediklerimize dikkat etmeli, midemizi yetersiz ve dengesiz yiyeceklerle doldurmak yerine; lezzetli ve hafif yemekleri tercih etmeliyiz. Uzun süren uğraşlar ve fedakarlıklar sonrası verilen kilolar, nasıl geçtiği anlaşılmayan o kısacık tatilde fazlası ile geri alınıyor çünkü.

Peki, bu süreç daha sağlıklı bir şekilde nasıl aşılabilir?

Memorial Şişli Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü'nden Dyt. Yeşim Çelik, yaz tatilinde kilo almamak için dikkat edilmesi gereken noktaları sıraladı.

Açık büfe ya da zengin mönülü restoranlarda yeterli ve dengeli beslenmek için sağlıklı beslenme bilinci ile hareket etmek çok önemlidir. Aksi halde tatilde ince görünmek için verdiğiniz birkaç kilo fazlasıyla geri gelecektir. Ancak birkaç basit önlemle açık büfenin çeşitliliğini sağlığınızı korumak için bir fırsata dönüştürebilirsiniz.

- Yemek tercihlerini günün geri kalan kısmında ne yiyeceğinizi düşünerek yapın.

- Fiziksel aktiviteyi ihmal etmeyin. Yemeklerden sonra kısa bir yürüyüş yapabilir, bulunduğunuz yerin imkânlarına göre yüzme, aerobik vs... yapabilirsiniz.

- Herhangi bir öğünü fazla kaçırdığınızda başka bir öğünü atlamamalısınız. Gün içerisinde yapacağınız ufak ara öğünler, hem iştahınızı azaltır ve hem de enerji harcamanızı artırarak kilo almanızı engeller.

- Tabağınızdaki yiyeceklerin içindekileri ve pişirilme yöntemini öğrenin.

- Etrafınızdaki insanların seçtiği yiyeceklerden etkilenmeyin, kendi seçimlerinizi yapın.

- Sadece salatayla öğününüzü geçiştirmeyin. Yanında mutlaka et, tavuk ya da balık gibi protein içeren bir besin tüketmeye özen gösterin.

- Salata sosları, yağlı peynirler, kızartılmış ekmekler, yağlı tohumlar, patates veya makarna salatası gibi yüksek yağ içeren besinler, salata çeşitlerinden yüksek kalorilidir. Bu nedenle tercihlerinizi yaparken dikkatli olun.

- Yüksek yağ ve mayonez içeren soslardan uzak durun.

- Yemeğinizi yavaş ve sakin bir şekilde yiyin; aşırı doymuş hissetmeden önce yemeyi bırakın. Doyduğunuzu hissettiğiniz anda tabağınızı bırakın.

- Yemeğinizi yavaş ve sakin bir şekilde yiyin; aşırı doymuş hissetmeden önce yemeyi bırakın. Doyduğunuzu hissettiğiniz anda tabağınızı bırakın.

- Denemek istediğiniz yiyecekleri sıraya koyarak, farklı öğünlerde bir tanesini az miktarda deneyin. Böylece öğünlerinizde daha dengeli besleneceksiniz ve öğünleriniz daha çeşitli olacaktır.
1767
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.