Mahmure

Sağlık

Diyet & Fitness

31 Günde Toksinlere Veda Edin

31 Günde Toksinlere Veda Edin

Vücudunuzdaki toksinlerden arınmak için küçük ayrıntılara dikkat etmeniz gerekiyor. Bol bol su içmek, diyet yapmak, sebze ve meyve ağırlıklı beslenmek, alkol tüketimini en aza indirmek, egzersiz yapmak bu ayrıntıların en bilinenleri.

Ama yapabileceğiniz daha pekçok şey var. Sadece 31 gün içinde vücudunuzdaki toksinlerden kurtulmanız hiç de zor değil. Biraz sabır ve dikkat sizi istediğiniz sonuca götürecek. Nasıl mı?

1. gün: Evet, yarından itibaren tüm toksinlerinizden kurtulmak için bir program uygulayacaksınız. İlk hazırlıklara bugünden başlayın ve kafein tüketiminizi en az yarıya indirmeye çalışın. Eğer sigara içiyorsanız buna da ara verin. Bu alışkanlıklarınızı aradığınızda bir fincan elma çayı içerek rahatlamaya çalışın.

2. gün: Toksinlerden arınma programı boyunca belki daha az değil ama daha "iyi" yemeniz ve kaliteli besinler tüketmeniz gerekecek. Bu program boyunca tüm hazır yemeklerle vedalaşın ve buzdolabınızda taze sebze ve meyvelere yer açon. Kendinizi her gün yarım saatlik egzersiz yapmaya da alıştırın.

3. gün: Toksinlerden arınırken antikosidan besinlerle güç toplamanız gerek. Bunlar selenyum, magnezyum, C, E ve A vitaminleri. Kaynaklarıysa balık, brokoli ve ceviz! Program boyunca bu besinlerden bol bol tüketmenizde oldukça fayda var.

4. gün: Ne durumda olduğunuza dair bazı sinyalleri vücudunuz verir, ama kesin sonuç testlerle anlaşılabilir. Bu nedenle bir labaratuvardan randevu alın ve bir kan testi yaptırın ve bakın bakalım en çok hangi vitamin ya da mineralin eksikliğini yaşıyorsunuz?

5. gün: Sebze ve sebze suları, vücutta asit-baz dengesini canlandırıcı ve besleyici şekilde etki ediyorlar. Sebzeler ayrıca içerdikleri vitaminler ve minerallerle önemli oranda tedavi edici etki sağlıyorlar. Kendinizi aç hissettikçe bir bardak havuç suyu içebilirsiniz.

6. gün: Toksinlerden arınma programının en yoğun 3 gününe bu diyetle devam edin.

Kahvaltı: Çilekli milkshake
Öğle yemeği: Somon salatası
Akşam: Sebze çorbası

7. gün: Bugün diyetin diğer günlere göre daha sıkı olduğu ikinci gün.

Kahvaltı: Muzlu milk-shake
Öğle: Tavuk salatası
Akşam: Haşlanmış havuç ve kabak

8. gün: Toksinlerden arınma diyetiniz devam ediyor ve bugün sonuncu gün!

Kahvaltı: Vanilyalı milk-shake
Öğle: Fırın patates
Akşam: Domates çorbası

9. gün: Sindirim sisteminizi temizlemenizin işte etkili bir yolu; probiotik yoğurt yemek. Bu çeşit yoğurtlar bağırsaklarınızın naturel florasını korur ve yiyecekleri daha hızlı sindirmenizi sağlar. Muz da bağırsaklardaki faydalı bakterileri koruyan diğer bir yiyecek.

10. gün: Toksinleri atmanın en iyi yolu tabii ki bol bol su içmek. Bu program boyunca günde en az 2lt. Su içmeniz gerekiyor. Kahveyi de kesmeniz ya da günde en fazla 2 fincanla sınırlamanız yararınıza..

11. gün: Lifli besinler açısından zengin bir diyetinizin olması, sindirim sisteminizin temizlenmesine ve kolon kanserinin sizden uzak durmasına yarıyor. Tam ekmek, tam pirinç ve kuru meyva tüketebilirsiniz.

12. gün: Güçlü ciğerlere sahip olmak için günde en az bir adet elma yemeniz şart. Peki ya sigara içiyorsanız? O zaman sigaradan zarar görmüş ciğerleriniz için iyi bir antioksidan olan böğürtlen ve beta-karoten içeren kavun ve havuç tüketmeye çalışın.

13. gün: Alkolle aranız çok iyi değilse sorun yok. Ancak sık sık alkol tüketme alışkanlığınız varsa buna bir sınır getirmelisiniz. En iyisi, alkol tüketimini haftada iki kadehle sınırlayın. Tercihinizi de bira yerine şarap, özellikle kırmızı şaraptan yana kullanın.

14. gün: Vücudunuzu toksinlerden arındırdınız ve temizlediniz? Peki ya ruhunuz? Stresi ve gerginliği geride bırakmak için hafif bir müzik ve mumlar eşliğinde yarattığınız hoş ortamın tadını dinlenerek çıkarın!

15. gün: Bugün her gün yaptığınız yarım saatlik egzersizin yanı sıra 45 dakika da bisiklete binmeniz gerekiyor; ister evde, ister dışarıda ya da bir salonunda!

16. gün: Toksinleri atmamızı sağlayan en önemli organlarımız böbreklerimiz. Onları korumak için B6 vitamini (balık, avakado ve muz), C vitamini (kivi ve portakalda) ve magnezyum (esmer pirinç ve brokoli) açısından zengin besinleri tüketmenizin oldukça faydası var.

17. gün: Pazar gününüzün hiç değilse üç saatini yeşil alanlarda, deniz kıyısında ya da ormanda geçirmeniz ciğerlerinizin temiz havayla dolup şehrin kirli havasından arınmanızı sağlayacak.

18. gün: Bugün günlük egzersizinizin yanına mümkünse 45 dakikalık yüzme seansını da ekleyin.

19. gün: Baharatların canlandırıcı, antiseptik, kanser riskini ve gastrointestinal bozuklukları azaltıcı etkileri var. Özellikle taze zencefil, kimyon ve kişniş tohumu toksin atıcı etki gösteriyor. Yemeklerinize hem tat hem sağlık katmak için.

20. gün: Adaçayı, papatya ya da nane. Gün boyunca içeceğiniz 1-2 fincan bitki çayı toksinleri atmanızı çok daha kolay bir hale getirecek. Ayrıca sindirim sistemini arındırıcı etkileri var.

21. gün: Kese belki eski bir yöntem ama ölü derilerden arınmanın en iyi yolu. Doğal liflerden yapılmış bir kese alın ve cildinizin hava almasına misade edin.

22. gün: Vücudunuzdaki en büyük organ hangisi? Cildimiz tabii ki! Biraz ter atarak tüm sisteminizi toksinlerden arındırabilirsiniz. Bunun için hamama gidebilir ya da küveti sıcak suyla doldurarak akşam yatağa gitmeden önce evde hamam sefası yapabilirsiniz.

23. gün: Cildinizi derinlemesine temizleyen maskelerden yapmak hem yüzünüze hem de moralinize iyi gelecek; işte bunlardan birisi Estee Lauder So Clean Deep Pore Mask. Maske hem cildinizi derinlemesine temizliyor, hem de gözenekleri küçültüyor.

24. gün: Toksinlerden arınmanın en hızlı yolu egzersiz yapmak. Her gün yapacağınız en az yarım saatlik egzersiz 1 haftada tüm toksinlerinizi atmanızı sağlayacak. Bugün ayrıca 15 dakika boyunca ip atlamaya çalışın.

25. gün: Güzel bir masajın rahatlatıcı etkisi tartışılmaz. Hele bir de bitkisel yağlarla yapılıyorsa; kaslarda birikmiş asit ve toksinler masajla birlikte atılabilir. İşte bu nedenle ne yapın ne edin masaj yaptırmak için vakit bulun.

26. gün: Sıcak bir banyonun ardından suyu dayanabileceğiniz kadar soğuk tarafına çevirin ve birkaç dakika bu suyun altında durun. Bu yöntem dolaşımınızın hızlanmasını ve cildinizin sıkılşamasını sağlayacak.

27. gün: Meyve suyu için! Ama marketten satın aldığınızı değil kendi yaptığınızı. İşte bir tarif; 2 portakal ve 2 elmanın suyunu sıkın ve birkaç adet taze nane yaprağıyla karıştırın!

28. gün: Eğer düzenli bir kişiyseniz, büyük ihtimalle etrafınız düzenli olmadıkça kendinizi iyi hissedemezsiniz. Bunun için yaşadığınız mekanı bir gözden geçirin, sevmediğiniz ve kullanmadığınız eşyalardan kurtulmaya bakın.

29. gün: Gün boyunca en az bir fincan çeyrek limon atılmış bir bardak dolusu ılık su için. Bunu özellikle sabah saatlerinde, uyanır uyanmaz yapabilirsiniz.

30. gün: İyi bir uyku sağlığınız için çok önemli bir anahtar. Odanızı düşük voltajlı ampüllerle aydınlatmak, uyumadan önce kitap okumak ve bir bardak ılık süt içmek mükemmel bir uyku için anahtar olabilir.

31. gün: Evet, programı başarıyla uyguladınız. Artık kendinizi kuş gibi hafif hissediyorsunuz. Karnınızdaki ve bacaklarınızdaki şişliklerden eser yok. Bunun böyle devam etmesi için sıraladığımız önerileri artık hayatınızın bir parçası haline getirmelisiniz.



1011
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.