Mahmure

Sağlık

Çocuk Sağlığı

Zekayı korumak için

Zekayı korumak için

Kahvaltıda süt gibi proteinli besinlerin, öğle yemeğinde salatanın, akşam yemeğindeyse balığın tercih edilmesi önerildi.

İngiltere'deki Ulster Üniversitesi'nde yapılan bir araştırma sabah kahvaltısında kek, bisküvi gibi şekerli gıdalar yiyen ve kola içen çocukları inceledi.

Bu çocuklar hafıza testlerinde 70 yaşında bir kişiyle aynı performansı gösterdi. Ancak kahvaltıda protein ve tahıllı ekmek yiyen çocukların ortalama performanslarını bile aşarak en yüksek puanları aldığı görüldü. Uzmanların günlük beslenme tavsiyeleri şöyle:

KahvaltıPeynir, süt gibi proteinleri tüketin. Tahıllı ekmek yiyin.

Öğle yemeği

Omlet ve salata yiyin, omlet yerine tavuk da tercih edebilirsiniz.

Akşam yemeği

Balık tercih edin. Balık yiyemediğiniz günler Omega-3 yağı açığını ceviz, keten tohumu gibi gıdalarla kapatabilirsiniz.
1017
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.