Mahmure

Moda

Trendler

Mağazaların alışveriş tuzakları!

Mağazaların alışveriş tuzakları!

Alışveriş yapmayı seviyoruz. Bizim zayıf yönlerimizi keşfeden mağazalar da bazı taktik ve hilelerle satın almamızı sağlıyorlar. İşte bu hileler ve daha bilinçli olmamızı sağlayacak süper öneriler!

Güncellenme tarihi: 02.05.2014
Mağazaların alışveriş tuzakları!
"Eğer insanlar sadece ihtiyaçları için alışveriş yapsalardı, dünya üzerinde ekonomi dibe vururdu" diyor uzmanlar.Tabii ki sadece ihtiyaçlarımız için almıyoruz. Çoğunlukla eğlence amacıyla, daha güzel görünmek ya da ruh halimizi düzeltmek için alışveriş yapıyoruz.

Mağazalar kâr elde etmek için varlar. Bizleri nelerin alışverişe teşvik ettiğini anlamak için bir servet harcıyorlar ve daha sonra ürünlerini, mekanlarını bu bilgiler çerçevesinde düzenliyorlar. Mağaza yöneticisi Rob Sadler, "Bizim işimiz, sizin cebinizi boşaltmak ve sizin işiniz de bundan keyif almak. Yaptığınız alışverişten keyif aldığınız ve aldığınız üründen memnun olduğunuz sürece, herkes mutlu" diyor.

Mağazadan içeri çekme taktiği

- Müşteriler alışverişlerini 'görme, hissetme, deneme, satın alma' prensibine bağlı olarak yaparlar. Bu da işin mağaza vitrinlerinde başlaması anlamına geliyor. Bir mağaza etki bırakmak için sadece 3,4 saniyeye sahip, bu nedenle vitrinler göz kamaştırıcı olmak zorunda.

- Burada başarının sırrı sadelikten geçiyor. Sade temalı, güçlü bir vitrine çekildiğinizi hissediyorsanız, tabii keyfini çıkartın ama diğer yandan bunun size cesaret vermek ve para harcamaya teşvik etmek için yapıldığını unutmayın. Genellikle sezona dair öğeler kullanılıyor; örneğin ilkbaharda sezonun renkleri ve modelleri öne çıkartılıyor.

- Ürünler, Sadler'ın "uyum faktörü" diye açıkladığı unsur dikkate alınarak sergileniyor. Kadınlar bir şey gördüklerinde, otomatik olarak "Benim X kıyafetimle uyar" diye düşünüyorlar ve gördükleri şey, sahip oldukları kıyafet ile ne kadar çok uyumluysa, onu almak için daha fazla nedene sahip oluyorlar. Bazı ürünler gerçekten çok güçlü bir şekilde satın almayı teşvik ediyor.

- Kadınlar, dolaplarındaki eteklerden üç-beş kat fazla üst giyime sahip oluyor: Araştırmalar; pantolon, jean, etek gibi ürünlerin satışının bir ile üç adet arasında üst giyim satışını teşvik ettiğini gösteriyor. Vitrin düzenleme uzmanları, özellikle satılması istenen (genelde en pahalı olan) üst grup ürünü bir pantolonla kombinleyerek vitrine yerleştiriyor. Aynı şekilde, ayakkabı satışı; çanta ve kemer satışını teşvik ediyor.

- Bir mağazada hiçbir şey rastgele yerleştirilmiyor. Kadınlara yönelik kozmetik, çanta, mücevher gibi kârlılığı yüksek, yüksek hacimli satışı olan ürünler en önde sergileniyor. Uzmanlar; kadınların, en fazla satın alma potansiyeline moda ve yiyecek alanında sahip olduklarını söylüyor.

4265
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.