GeriModa Trendleri Erkek markanın kadın atağı
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Erkek markanın kadın atağı

"Bir marka düşünün, tam 50 yıl erkek takım elbisesi üretsin. Kalıbıyla, kumaşıyla, kalitesiyle erkek hazır giyim pazarında iyi bir yer edinsin. Türkiye'nin 41 noktasında tüketici ile buluşsun."

Eskişehirli marka Sarar'dan bahsediyoruz. Sarar ellinci yaşına bastığı yıl, yani geçen yıl kendine yeni bir vizyon belirledi. Ailenin genç ferdi Gözde Sarar'ın öncülüğünde Sarar Kadın markası yaratıldı. Sarar Kadın bu yıl ikinci sezonunu yaşıyor.

Gözde Sarar, Sarar'ın kurucularından Celalettin Sarar'ın kızı. Sekiz senedir şirkette çalışıyor. ABD'de işletme okuduktan sonra işe başlamış. Her departmanda, fabrikanın her köşesinde staj görmüş. Yaklaşık üç yıl gömlek fabrikasını yönetmiş. Yeteri kadar olgunlaşınca Sarar Kadın markasını yaratmakla görevlendirilmiş. Markanın satışıyla da, pazarlamasıyla da, tasarımıyla da ilgileniyor. Yerli ve yabancı tasarımcıların çalıştığı 8 kişilik tasarım ekibini koordine ediyor hatta az da olsa kendisi de bir şeyler tasarlıyor. 'İşimizde kumaş seçimi çok önemli. Başka markalarla aynı kumaşı kullanmak istemediğimiz için kendimize özel kumaşlar ürettiriyoruz' diyor. Tüm kumaşların İtalyan olduğunu ekliyor.

Sarar Kadın markasının ortaya çıkmasında kocaları, kardeşleri ya da babaları için Sarar'dan alışveriş yapan kadınların baskısı büyük rol oynamış. Yıllardır 'Neden biz de Sarar marka bir şeyler giyemiyoruz?' diye söylenir dururlarmış. Gözde Sarar kalıcı bir dünya markası olmak için hem kadın, hem erkek hatta çocuk için üretim yapmak gerektiğini söylüyor.

Kadın mağazaları

Gözde Sarar yarattığı markanın çağdaş kadınlar için olduğunu söylüyor: 'Özellikle son on senedir Türkiye'de kadınlar çok ön planda. Daha çok çalışıyor, daha çok üretiyorlar, iş dünyasında en az erkekler kadar söz sahibiler. İşte biz bu öne çıkan kadınlar için üretim yapıyoruz.'

Markanın koleksiyonunda çalışan kadınların iş kıyafetlerinin yanı sıra, akşam abiyeleri ve hafta sonu giysileri de bulunuyor. Koleksiyon gün içinde birkaç kez kıyafet değiştirmeye imkan tanıyor. Örneğin iş için giydiğiniz takım elbisenizi ufak bir dokunuşla şık bir kokteyl kıyafetine dönüştürebiliyorsunuz. Ceketinizi çıkarıp, omzunuza minik yaka kürkü almanız yeterli. Sarar Kadın'ı, Sarar'ın Türkiye'deki 41 satış noktasında bulmak mümkün. Fakat yakında Sarar Kadın ile Sarar Erkek mağazaları birbirinden ayrılacak. Yeni yılda Sarar Kadın'ın ilk mağazaları Cevahir Alışveriş Merkezi ve Kanyon'da açılacak.

Matruşka desenli ipek etekler göze çarpıyor ama takım elbiseler de çok fazla

400 parçalık Sarar Kadın Sonbahar Kış Koleksiyonu'nun ana teması aristokrasi. Nihat Odabaşı'nın çektiği moda fotoğraflarındaki kadın soylu bir imaja sahip. Gözde Sarar koleksiyonu hazırlarken Fransızların 'savoir faire' (en iyi şekilde uygulamasını bilmek) deyiminden yola çıktıklarını söylüyor. 'Biz aslında takım elbiseciyiz. Esas işimiz takım elbise yapmak. Kadın koleksiyonunda da takım elbise çeşidi çok fazla.' Gözde Sarar bu kış pantolonda yüksek belin geri döndüğünü söylüyor. Ama koleksiyonda düşük bel pantolonlar da var. Matruşka deseni öne çıkan bir özellik. Rusların iç içe geçen bebeklerini ipek gömlek ve eteklerde kullanmışlar. Gece koleksiyonunda ise krep, kadife ve jarse uçuş uçuş elbiseler var. Aksesuvar koleksiyonunun tamamı ithal. Ayakkabılar ve kemerler İtalya'dan geliyor.

False