Mahmure

Moda

Trendler

Denimde couture izleri: Replay

Denimde couture izleri: Replay

Özgün tasarımları ve yüksek standartlara hitap eden kalitesiyle dünya jean piyasasının öncü markalarından biri olan Replay benzerlerinden belki de en çok hazır giyimi houte-couture'e yaklaştıran tavrıyla ayrılıyor. Son konsept mağazasını geçtiğimiz Mart ayında İstanbul'da açan italyan orijinli Replay'i bir dünya markası yapan isimse kurucusu Claudio Buziol'dan başkası değil.

Adı ilk kez 1978 yılında, Arjantin'de Dünya Futbol Şampiyonası sırasında doğdu. Yeni bir proje için kolay anlaşılır, çabuk ve etkili bir isim arayışı içinde olan Claudio Buziol işte o maçları izlerken bir futbol terimi olan "replay"in yaratmak istediği marka için en uygun isim olduğuna karar verdi. Buziol, bugün Replay'in dışında Replay & Sons, We-R-Replay, E-Play ve Coca Cola Jeanswear markalarını da bünyesinde barındıran ve Avrupa, Ortadoğu, Asya ve Kuzey Amerika'da 50'nin üzerinde ülkede faaliyet gösteren Fashion Box Group'u işte o kararı aldığı andan, tam üç sene sonra kurdu.

Fashion Box 1986 yılına geldiğinde 4 milyar Euro'luk ciroya ulaşmış ve bunun da %70'ini yabancı pazarlardan kazanarak uluslararası bir kimlik kazanmıştı. Replay'in o meşhur "denim double ring" pantolonları ise 1988'deki InterJeans Fuarı'nda doğdu. Claudio Buziol'un o yıl yalnız dört modelle piyasaya sunduğu denim koleksiyonu ilk sezonda 50000 adet satılırken, iki yılda üretimini l milyona kadar yükseltti.
Buziol'un bu çok önemli başarıyı yakalamasının ardındaki belki de en önemli unsur kariyerine çok genç ve gelecek vadeden bir tasarımcı olarak yirmili yaşlarda başlamış olmasıydı. Ailesinin sahip olduğu küçük gömlek mağazasında tasarımcı olarak çalışırken edindiği deneyimler onun için iyi bir başlangıç teşkil etmişti. Eski kıyafetler satan pazarları gezerek ilham alan, oradan topladığı veriler ve izlenimlerle sürekli kendini geliştiren Buziol gençlerin eski jean pantolonların geri dönmesini istediklerini de böylece ilk hissedenlerden biriydi. Sezgilerini dinleyip, 1988 yılında bir grup Japon yatırımcıyı geçmişe dönüş yapan bir stille eski jean pcintolonlara çok benzeyen bir model üretmeye ikna etmişti. İşte "Denim double ring" denilen model bu şekilde oldu. Bu koleksiyon aynı zamanda Replay'in tarihindeki ilk önemli çıkıştı.

Her on günde bir replay!

Bu başarıyı 1991 yılında Milano'da açılan ilk Replay mağazası takip etti. Yıl 1992 olduğunda Replay'in cirosu 691 milyon euro olmuş, mağaza sayısı ise 17'ye çıkmıştı. Ardından Los Angeles ve New York'ta iki büyük Replay megastore zincire eklandi. İlk reklam filminin ardından çıkan "Replay Blue Jeans" serisi markanın ikinci büyük çıkışının gerçekleşmesini sağladı. 1995 senesi Replay'in her on günde açılan bir mağazayla en hareketli yıllarından biri oldu.

1998 senesinde ise 4000 satış noktası ve 200 single-brand mağazayla hazır giyim aektörunde çok güçlü bir marka haline gelmişti.

Modanın esiri olmayan, spor ve şık bir stilde hazır giyimi houte-couture'e yaklaştıran, el işçiliğine ve tasarımın gücüne önem veren bir tavırla üretim yapan Replay, 2000'li yıllarda her biri sayılı üretim yapan yan markalarla daha da genişleyip büyük bir aile oldu. Fashion Box Grubu içinde yer alan diğer markalar olan "Replay & Sons" yine aynı çizgide ama çocuklar için koleksiyonlar yaratırken, "E-Play" biraz daha abiyeye yönelmiş bir tasarım çizgisi ortaya koyuyordu. "We-R-Replay" abiye ve sporun harmanlandığı, etnik çizgilerle ve el işçiliklerinin yoğun kullanımıyla biçimlenirken, "Replay Eyes" güneş gözlükleri, "Replay Undorwear" ise iç giyim konusunda üretimler yapmaya başladı. Claudio Buziol 2000 senesinde The Coca Cola Company ile işbirliği yaparak spor ve rahat giyimi hedefleyen "Coca Cola Jeanswear" markasını şirketin bünyesine ekledi.

Gençlerin nabzı nasıl tutulur?

Moda ve hazır giyim scktöründe giderek büyüyen bu şirketin kurucusu ve sahibi olan Buziol yalnız şirket stratejileri ve büyüme politikalarına yoğunlaşmakla kalmayıp, bünyelerindeki tüm markaların koleksiyonlarıyla birebir ilgilenerek kendi yaratıcılığını ve sezgilerini kimi zaman birebir tasarım yaparak kullanan bir isim olarak tanınıyor. Buziol gençlerin arayışlarını yakından takip edebilmek ve onların yaşamını yönlediren trendlerin belirleyicisi olmak için çeşitli organizasyonlarda da öncü bir rol üstlenmekten geri kalmıyor. En son bu sene MTV Avrupa Müzik Ödülleri'ne sponsor olan markanın yaratıcısı ve tasarımcısı Claudio Buziol'un şu cümleleri onun başarısının arkasındaki yaklaşımı da en iyi şekilde açıklıyor: "Genç insanlarla çabuk kontakt kurabileceğim bir yol arıyorum. Bu dev organizasyondan daha iyi bir fırsat olabilir mi?"
Yeni konsept mağazalarının sonuncusunu geçtiğimiz Mart ayında İstanbul'da açan Replay'in Sonbahar/Kış 2003-2004 koleksiyonu, yine şaşırtıcı, kişisel ve kendi türü içinde özgün tasarım çizgisinden ödün vermiyor. Hem kadın hem de erkek koleksiyonlarının en belirgin özelliği modanın vazgeçilmezi askeri stiline göndermeler yapıyor olması. İngiliz tarzı uzun mufonlu parkalar, imitasyon kürk astarlı ceketler, yün atkılar, kareli pantonlonlar ve jarse örgülerin yer aldığı koleksiyon baskılı kumaşlarla 60'ların şen şakrak havasını geri getiriyor. Replay'in vazgeçilmezi denim her koleksiyonda olduğu gibi yine ağırlığından ödün vermiyor.

Kaynak:Elle

1099
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.