GeriModa Trendleri Kadınlara terapi
MENÜ
  • Yazdır
  • A
    Yazı Tipi
  • Hürriyet Twitter
    • Yazdır
    • A
      Yazı Tipi

Kadınlara terapi

"Çanta, mücevher, kemer, şapka, toka, şal, atkı, eldiven, terlik satıyorlar. Avustralya, Brezilya, Kıbrıs, Fransa, Yunanistan, İtalya, Kuveyt, Malta, Lübnan, Suudi Arabistan gibi ülkelerde mağazaları var. Geçtiğimiz ay Türkiye'ye de geldiler."

Metrocity ve Akmerkez'de açılan iki mağaza her daim tıklım tıklım. Türk kadını adeta Accessorize'la hasret gideriyor. Markanın Uluslararası Direktörü Mark Vandenberghe ve Türkiye sorumlusu Daniel Poppleton geçen hafta İstanbul'daydı. Mark Vandenberghe'ye göre kadınlar Accessorize mağazalarında terapi yapıyorlar.

İlk mağazayı 1984'te açtınız. Bugün İngiltere'de 134, diğer ülkelerde ise 152 mağazanız var. Başarınızın sırrı nedir?

Mark Vandenberghe: Parlak, göz alıcı ürünler satıyoruz. Bir alışveriş merkezine yüz kadın geliyorsa 95'i mutlaka Accessorize'a uğrar. Bir sürü aksesuvarı aynı anda satıyoruz. Dünyada böyle bir konsept yok. Rakiplerimiz var. Ama hiç kimsede bizimki gibi bir ürün çeşitliliği yok. Kadınlar bizim mağazalarımıza terapiye geliyorlar. Aksesuvar alırken rahatlıyorlar.

Daniel Poppleton: Bu kadar çok rengi başka hiçbir mağazada göremezsiniz. Kadınlar içeri girdiklerinde nereye bakacaklarını şaşırıyorlar. İşin bir sırrı da bu.

Mağaza açtığınız ülkelerden biri de Hindistan. Hindistan'da sokakta 1 dolara harika takılar satılırken neden sizin mağazanızdan 10-15 dolara alıyorlar?

M. V.: Biz buna marka olmak diyoruz. Hindistan'da da, Çin'de de, Rusya'da da çok iyi satıyoruz.

D. P.: Hindistan'da sevilen bir markayız. 1994 yılında beri Hindistan'da okuma yazma bilmeyen veya eğitim fırsatını yakalayamamış çocuklara burs veriyoruz.

Türkiye'de de durum aynı aslında. Bir küpe seyyar satıcıda 3, sizde 20 milyona satılıyor. Piyasa şartlarıyla nasıl mücadele edeceksiniz?

D. P.: O iki küpe birbirine hiç benzemiyor ama...

M. V. : Ayrıca bizim müşteriyi tavlama yöntemlerimiz var.

Ne gibi?

M. V.: Biz mağazanın kapısında giren müşteriye en az 5 parça mal satmayı hedefleriz. Diyelim ki bir küpe beğendi. Kafasını sağa çevirdiğinde o küpe ile çok uyumlu broşu görür, sola çevirince kolyesi ile göz göze gelir. Çantası, tokası derken beş parça malı alır gider.

D. P.: Koleksiyonlar da bu mantıkla hazırlanıyor. Mağazalar ona göre düzenleniyor. Birbirinden farklı ürünler aynı renk kombinasyonu ile sunuluyor.

Tasarım ekibiniz kaç kişiden oluşuyor? Baş tasarımcınız moda kökenli mi?

M. V.:
20 kişilik bir ekibimiz var. Baş tasarımcımız Suzi Lang moda tasarımcısı. Trendleri çok iyi takip ediyor. Dünya fuarlarını dolaşıyor. Her yıl modayla birebir uyumlu aksesuvarlar ortaya çıkarıyor.

D. P.: Bu yıl mesela yılın en önemli trendi panço. Ve biz mağazalarımda panço satıyoruz.

Dünya genelindeki her mağazada aynı ürünler mi satılıyor?

M. V.:
Dünyanın herhangi bir ülkesinde Accessorize mağazasına girerseniz aynı şeyleri hissedersiniz. Konsept aynıdır ama ürün çeşitliliği farklıdır. Sattığınız malın o pazara uygun olması önemlidir.

Türkiye ile ilişkileriniz nasıl kuruldu?

D. P.:
Türkiye'den 50'ye yakın başvuru vardı. Unitim'i bu adaylar arasından seçtik. Şirketin sahibi Burç Bey bize 1999'dan beri belli aralıklarla e-mail yazar talebini dile getirirdi. Unitim güçlü bir şirket. İşlerini iyi biliyorlar. Tommy Hilfiger, Camper gibi markaların da temsilciliklerini yapıyorlar. Diğer markalara verdikleri değeri görünce onlarla anlaştık. Bu genellikle sevgililer için söylenir belki ama Unitim'le kimyamız da tutuyor. Aynı dili konuşuyoruz.

Türkiye'de kaç mağaza açmayı düşünüyorsunuz?

M. V.:
Üç senede 30 mağaza açılacak. Üç ay içinde Beyoğlu, Bağdat Caddesi, Nişantaşı mağazaları açılacak, sonra arkası gelecek.

False