Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Yeme alışkanlığına terapili düzen

Yeme alışkanlığına terapili düzen

Kilo sorunu olanlara fazla kilolarından kurtulmaları için diyet öneren uzmanlar, verilen kiloların geri alınmaması için davranış terapisi uyguluyor.

Psikologlar, kilo problemi olanların düzenli yeme alışkanlığı edinebilmesi için, ipuçları veriyor. "Kalıcı Programı"nda katılımcılara kaybettikleri kiloları geri kazanmamaları için haftada üç kez "Davranış Terapisi" uygulanıyor.

Psikolog Duysal Aşkun, kilo problemi olanlara düzenli yemek yeme alışkanlığını edinmeleri için şu önerilerde bulunuyor:

  • Sadece yemek yeme eylemine odaklanın. Yemek yerken mümkünse başka aktivitelerde (Örneğin TV izlemek, okumak, telefonda konuşmak...vb.) bulunmayın. Bu şekilde yeme eyleminiz kendi başına `salt' bir eylem haline dönüşmüş olacaktır.

  • Ev içinde yemek yediğiniz tek bir yer olsun ve mümkünse o yeri sadece yemek yemek için kullanın. Çalıştığınız masa ya da TV seyrettiğiniz divanda yemek yemeyin. Bu şekilde düzenli yemek yeme programınızı başlatmış olacak ve devam ettirmede daha fazla kolaylık yaşayacaksınız çünkü `yemek yeme eylemi'ni bir bakıma özelleştirmiş olacaksınız.

  • Yemeniz gereken yiyecek miktarından fazlasını yemek masanızda ya da çok kolay ulaşabileceğiniz bir yerde bulundurmayın. Örneğin yemeniz gereken ekmek miktarı dilimlenmiş olarak masanızda bulunsun. Geri kalanı dilimlenmemiş bir halde ekmek kutusunda yer alsın. Bu durumda kalkıp ekmeği kesmek ve masanıza tekrar oturmak zaman alacak ve sizi daha fazla yemekten caydıracaktır.

  • Yemenizin zararlı olduğu ve sağlıklı olmayan yiyecekleri mümkün olduğu kadar görüş alanınızdan uzakta tutun. Bir ileri aşamada evde bulundurmamaya da çalışabilirsiniz.

  • Alışverişinizi planlı ve zamanında yapın. Alışveriş listenize sadık kalın. Liste oluşturmayı açken değil tokken yapın. Asla listesiz alışverişe çıkmayın yani keyfi alışverişler yapmayın. Bunu düzenli uygulayabilmek için yanınızda sınırlı bir para miktarı bulundurun. Hemen yenecek hazır yiyecekler yerine hazırlamak için uğraşmak zorunda olacağınız yiyecek grubunu tercih edin."
    (ANKA)
  • 272
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.