Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Üstsüz Kate depremi sürüyor

Üstsüz Kate depremi sürüyor

Fransa'da mahkeme İngiltere kraliyet tahtının ikinci sıradaki varisi Prens William'ın eşi Kate'in üstsüz fotoğraflarını yayımlayan Closer dergisine fotoğrafların yeniden kullanımını yasakladığı bildirildi. Fotoğrafları yayımlayan İrlandalı tabloid gazetesi Irish Daily Star'ın editörü Michael O'Kane'in işine de son verildi.

Güncellenme tarihi: 28.04.2014

KATE MIDDLETON FOTOĞRAFLARI

Nanterre Mahkemesi, bugün aldığı kararla Closer dergisinin Kate'in üstsüz fotoğraflarının başka dergilere satmasını, kağıt üzerinde ya da sanal ortamda yeniden kullanmasını yasakladı. Closer'ın editörü Laurence Pieau fotoğrafların ilk yayımlandığı gün, ellerindeki malzemeyi başka dergilere de satmayı planladıklarını açıklamıştı.

Mahkeme ayrıca derginin elindeki tüm fotoğrafları, 24 saat içinde çiftin hukuki temsilcilerine teslim etmesi gerektiğine hükmetti.

Ancak mahkeme derginin toplatılması yönünde bir karar almadı. Closer dergisi, mahkeme emirlerini yerine getirmediği gün başına 10 bin euro para cezası ödeyecek.

St. James Sarayı'ndan bir sözcü, Cambridge Dük ve Düşesi'nin kararı "memnuniyetle karşıladığını" söyledi.

İRLANDA'DA EDİTÖR GÖREVİNDEN ALINDI
İrlanda'da ise fotoğrafları yayımlayan Irish Daily Star'ın sahibi Independent Star şirketi, gazetenin genel yayın yönetmeni O'Kane'in görevinden alındığını ve gazetede fotoğrafların basılmasıyla ilgili soruşturma başlatıldığını açıkladı. Gazete Cumartesi günkü sayısında fotoğrafların bir kısmına yer vermişti.

Tepkilerin ardından gazetenin sahibi Richard Desmond, Irish Daily Star'ı kapatmayı düşündüğünü söylemiş, ancak Ulusal Gazeteciler Birliği (NUJ) sendikası 100'den fazla kişinin işsiz kalacağı gerekçesiyle bu plana karşı çıkmıştı. Desmond, editör O'Kane'in fotoğrafları basma kararını da eleştirmişti.

İTALYA'DA DA YAYIMLANDI
Kate ile William'ın, Fransa'da tatilde güneşlenirken çekilen fotoğraflarını ise ilk olarak Fransız magazin dergisi Closer yayımlamıştı.

Fotoğraflara İngiliz gazeteleri yer vermedi ancak İtalyan dergisi Chi de özel bir sayıda fotoğraflara yer ayırdı. Closer ve Chi dergilerinin İtalya'nın eski Başbakanı Silvio Berlusconi'nin sahibi olduğu Mordadori medya grubunun parçası olduğuna dikkat çekilmişti. Ancak Chi'deki fotoğrafların Closer'dakilerin ötesine geçmemesi, "Dağ fare doğurdu" yorumlarına neden olmuştu

İngiliz basını ise fotoğrafları yayımlamamasına karşın, kraliyet ailesinin Closer dergisini mahkemeye verme kararının doğruluğunu sorguluyor.

(Gazeteport)

440
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.