Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Unutkanlığı yenmenin 10 yolu

Unutkanlığı yenmenin 10 yolu

Günlük hayatınızda basit alıştırmalar yaparak unutkanlığı yenebilirsiniz. Uzmanların hafızayı güçlendirmek için önerdiği 10 beyin egzersizi.

Uzmanlar, günlük stresten kaynaklanan unutkanlığın önüne geçmek ve hafızayı güçlendirmek için 10 beyin egzersizi öneriyor.

Uzmanlara göre, bazı istisnalar dışında, hafızanın insanları yarı yolda bırakması günlük streslerden kaynaklanıyor.

Hiç kimsenin mükemmel bir hafızaya sahip olmadığına dikkat çekilen yazıda basit yöntemlerle bu sorunun üstesinden gelinebileceği vurgulanıyor.

İŞTE UNUTMAMAK İÇİN YAPILMASI GEREKENLER

Unutkanlığın önüne geçmek için düzenli yapılması gereken 10 değişik alıştırma öneriliyor.

Alıştırmalar şöyle:

1- Devrim alıştırması: Günlük rutin alışkanlıklarınızda değişiklik yapın. Örneğin, sağ elinizi kullanıyorsanız, biraz da sol elinizi çalıştırın.

Saçlarınızı sol elinizle tarayın veva kahve fincanını alışık olmadığınız elinizle tutun ya da çayınızı kaşıkla alışık oldugunuz yönün tersine karıştırın.

2- Çocuk Oyunu Alıştırması: Duyularınızı alışık olmadıgımız tarzda kullanın. Duyu organlarmızın ne kadar fazlasını kullanırsanız, unutmak istemedikleriniz o kadar saglam kalır.

İşe ya da alışverişe giderken tıpkı bir çocuk gibi merak içinde bütün duyularınızı harekete geçirin. Bakın, dokunun, dinleyin, koklayın. Çiçek açan ağacın kokusunu keşfetmeye çalışın.

Fırında satılan taze ekmeklerin kokularını algılamaya çalışın. Yürüdüğünüz zeminin özelliklerini hissedin. Bunun sizde nasıl duygular yarattığını anlamaya çalışın. Caddede duyduğunuz sesleri ayrıştırın.

3- Harf Alıştırması: Elinize bir gazete ve bir fosforlu kalem alın. Sırasıyla paragrafları okuyun ve çift yazılmış harflerin üzerini çizin. Orneğin, her çift `t'nin üzerini işaretleyin.

Bir sonraki aşamada kelime içinde birden fazla geçen harflerin üzerini çizin. Alıştırmayı yaparken kelimelerin üzerinde fazla düşünmeyin ve hemen işaretleyin. Böylelikle konsantrasyon gücünüzün ne kadar uyarıldığını hemen hissedeceksiniz.

4- Polisiye Alıştırması: "Dün akşam şu saatte ne yaptım", "İki saat önce ne yaptım" gibi, genellikle polisiye romanlarında veya filmlerinde sorulan soruları kendinize yöneltin ve yanıtlamaya çalışın. Bunun sonucunda yaptıklarınıza karşı dikkatinizi geliştirip, hafızanızı harekete geçirirsiniz.

5- Yürüyüş Alıştırması: Asker yürüyüşü gibi olduğunuz yerde hareket edin. Sol bacağınızı her kaldırdıgınızda, önce sağ elinizle, sonra sol elinizle dizinize dokunun.

Bu hareketleri birkaç kez tekrarlayın. Bunu yaparken koordinasyon yeteneğiniz artar, çaprazlama hareketlerle beyninizin her iki tarafını kullanmış olursunuz.

6- Ressam Alıştırması: Burnunuzun ucunda bir fırça oldugunu hayal edin. Bununla havaya en sevdiginiz renkte yatay bir sekiz çizin. Bu hareketi gevşek ve dengeli yapın.

Kendinizi Leonardo da Vinci veya sevdiginiz bir başka ressamın yerine koyun. Bu çizim hareketleri yorgun zihninizi hemen canlandırır. Aynı zamanda beyni bloke eden stresi etkili bir biçimde yok eder.

7- Ajan Alıştırması: Çevrenizde bulunan arabaların plakalarına bakın ve plakada bulunan harflerden kelimeler, hatta cümleler türetmeye çalışın.

Böylece kelime hazinenizi geliştirir ve beyninizi canlandırırsınız. Bu alıştırma acil plaka ezberlemeniz gerektigi durumlarda çok işinize yarayabilir.

8- Resim alıştırması: Bunun için kalem kağıt alın ve kağıdın üzerine bir tane mum, bir kuğu, üç kollu bir kaktüs, üç yapraklı bir yonca, beş parmaklı bir el, hortumunu yukarı kaldırmış bir fil, sola dalgalanan bir bayrak, saatli bir yumurta, sapının üzerinde duran bir pipo, davul yanında duran bir adam, iki deniz feneri ve bir saat çizin.

Her resim bir sayıyı sembolize ediyor. Ardından sembolleri sayılara göre ezberleyin. Örneğin, mum biri, kuğu ikiyi, kaktüs üçü ifade ediyor.

Bu sıralamaya hakim olduğunuzda, sembollere aklınızda tutmanız gereken bir listeyi koyabilirsiniz. Eger bu bir alışveriş listesiyse, mumun süt şişesinin üzerinde durduğunu, kuğunun boynunda portakal filesinin asılı olduğunu hayal edebilirsiniz. Bu alıştırmayla zihninizde listeler oluşturmayı daha kolay başarırsınız.

9- Otobiyografi Alıştırması: İşe gittiğiniz ilkokuldan başlayarak en yakın arkadaşınızın kim ve tipinin nasıl oldugunu, sınıfınızın düzenini, görüntüsünü hatırlayın. Bu alıştırmayla kişilerle ilgili hafızanızı harekete geçirirsiniz.

10- Hipnoz Alıştırması: Özellikle stresli anlarınızda veya kaygıya kapıldıgımızda olumlu sözcüklerden destek almaya bakın. Bunlarla olumsuz düşüncelerinizi yok eder, hedeflerinize daha kolay ulaşmanızı saglarsınıız.

Eğer önemli bir görüşmeden önce, hafızanızın sizi yarı yolda bırakacağından korkuyorsanız, her gün gözlerinizi kapatarak kendi kendinize tekrarlayacagınız bir cümle belirleyin. Örnegin, "Benim için gerekli olan her şeyi biliyorum ve çok sakinim" cümlesini tekrarlayabilirsiniz.
382
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.