Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Türk erkeği tıraşta 'kullan-at'çı çıktı

Türk erkeği tıraşta 'kullan-at'çı çıktı

Avrupa'da 'kullan-at' olarak adlandırılan tek kullanımlık traş bıçaklarının pazar payı yüzde 30 iken, Türkiye'de bu oran yüzde 68'e çıkıyor.

Türk erkeği, traj bıçağında 'kullan-at'ı tercih ediyor. Dünyanın önde gelen traş bıçağı üreticilerinden Wilkinson Sword'un Dış Pazarlar Direktörü Berthold Luetkemeyring, Türk erkeklerinin çoğunluğunun makine ve bıçaklardan oluşan tıraş sistemleri yerine 'kullan-at' adı verilen tıraş bıçaklarını tercih ettiklerini belirtti.

Luetkemeyring, "Avrupa'da erkeklerin ortalama yüzde 70'i tıraş sistemlerini, yüzde 30'u da 'kullan-at' ürünlerini tercih ederken, Türkiye'de durum bunun tam tersi. Burada sistem pazar payı yüzde 32 iken, 'kullan-at' ürünlerin payı yüzde 68" diye konuştu.

90 MİLYON DOLARLIK PAZAR
Wilkinson Sword'un dünya çapındaki toplam satışlarını geçen yıla kıyasla yüzde 17'lik artışla 868 milyon dolara, operasyon kárını da yüzde 51'lik artışla 85 milyon dolara çıkardığını açıklayan Luetkemeyring, Türk pazarının ise 90 milyon dolarlık hacmiyle Avrupa pazarları içinde ilk 10'da yer aldığını söyledi. Luetkemeyring, Türkiye'de de sistem ürünlerinin yaygınlaşmasının kaçınılmaz olacağını vurguladı.

Wilkinson Sword Türkiye Genel Müdürü Serdar Köse, Türkiye'de de kısa süre önce piyasaya sunulan dünyanın ilk dört bıçaklı tıraş sistemi "Wilkinson Quattro" ile pazardaki paylarını önemli oranda artırmayı hedeflediklerini söyledi.

4 BIÇAK DOPİNGİ
Köse, kendilerinin de yüzde 10'luk payla bu pazarın üçüncü oyuncusu konumunda bulunduklarını kaydetti. Türkiye'de kısa süre önce piyasaya sürülmesine karşılık, hipermarketlerde satılan tıraş sistemleri alanında yüzde 38'lik paya ulaşan Quattro'nun çok iyi bir başlangıç yaptığını vurgulayan Köse, "Dünyanın ilk dört bıçaklı tıraş sistemi Quattro, piyasaya sunulmasının ardından Fransa'da 8, Almanya'da 10, İngiltere'de de 11 hafta içinde kendi segmentinde pazar liderliğine yükseldi. Elimizdeki veriler aynı başarıyı Türkiye'de de yakalayacağının işaretini veriyor. Amacımız makine ve bıçakların ayrı ayrı satıldığı tıraş sistemleri pazarında Quattro aracılığıyla 1 yıl içinde yüzde 20'lik paya ulaşmak. Bu rakam bizi tüm ıslak tıraş pazarında da yine yüzde 20'lik paya ve sektörde de ikinci sıraya taşıyacaktır" diye konuştu.

Türk erkeklerinin sakalı hem sık hem çok sert
Wilkinson Sword'un Dış Pazarlar Direktörü Berthold Luetkemeyring, Türk erkeklerinin tıraş olma alışkanlığının Avrupalılara göre daha düşük, buna karşılık sakal sıklık ve sertliklerininse çok daha fazla olduğunu da sözlerine ekledi.
(Hürriyet)
380
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.