Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Suda hayatta kalma sanatı

Suda hayatta kalma sanatı

Yüzmeyi öğrenirken ve uygularken dikkatli olmazsanız sizi büyük tehlikeler bekliyor.

Havaların ısınması ve tatil dönemine girilmesiyle insanlar yine denizlere ve havuzlara koşmaya başladı.

Tatilcilerin sporu olan yüzmenin öğrenilmesinde ve uygulanmasında dikkatli olunmazsa büyük tehlikelerle karşılaşılabilir.

Aslında yüzmeyi öğrenmek ve doğru uygulamak hiç de zor değil. Kararlı olarak yüzme hocalarının önerilerine uyulması gereken şartlar arasında yer alıyor.

Yüzerken nelere dikkat etmeli

Uzmanlara göre, yüzmeyi öğrendikten sonra insanın hiç düşünmeden kendini sulara bırakmaması gerekiyor.

Dikkat edilmediği takdirde yüzmegibi keyif verici bir spor da tehlikeli bir hal alabiliyor. Yüzme öğreticilerinin dikkat etmesini önerdiği durumlar ise şunlar:

-Yemek yedikten hemen sonra suya girilmemeli. Kişi mide krampı geçirebilir veya yediği yiyecekler boğazına yükselip nefes almasını engelleyebilir.

-Güneş tam tepedeyken suda fazla kalınmamalı. Suda bayılma tehlikesi olabilir.

-Alkollüyken suya girilmemesi gerekiyor. Kişinin cesareti artabilir ve suda kontrolünü kaybedebilir. Ayrıca alkol alındığında sarfedilen eforla sıcaklık birleştiği zaman beyin kanaması riski oluşabilir.

-Havuzun veya denize girilecek alanın tanınması gerekiyor. Derin zannedilen yerlere atlama yapıldığında, su sığ ise yaralanma riski oluşabilir.

Kramp durumunda ne yapılmalı

Kramp olarak adlandırılan adale kasılması suyun ortasında yaşandığı zaman ilk dikkat edilmesi gereken paniğe kapılmamak.

Sırt üstü yatılıp ayakları gergin bir şekilde öne doğru uzatmak gerekiyor. Kramp, genelde paletle yüzenlerde ve kara sporları yapanlarda görülüyor.

Kramp durumunda kişi yapabiliyorsa ayağını öne ve arkaya doğru germeli. Yüzme eğiticileri toplumda yaygın olan kramp durumunda ayağa iğne batırma düşüncesini ise çok yanlış ve tehlikeli olduğunu düşünüyorlar.

Yüzme öğrenmek isteyenler

Yüzmeyi hiç bilmeyen ve öğrenmek isteyenlerin ilk yapacakları, suyu sevmek ve suya alışmak olmalıdır. Diğer şartlar ise şöyle:

- Ayaklarını suda serbest hareket ettirmeyi öğrenmeli.

- Dışardan nefes alıp, suyun içine üfleyerek nefes çalışması yapmalı.

- Elleri önde, ayak hareketleri yaparak, suyun içinde dengeli durmayı öğrenmeli.

- Denge çalışmasını ayak tahtasıyla yaparak, hem nefes vermeyi, hemde ayak hareketlerini birlikte yapabilmeli.

- Serbest yüzme tekniğinin ilk aşaması olan kol hareketlerini, yani kulaç atmayı öğrenmeli.

- Daha önceden öğrendiklerini birleştirip, yani ayak hareketlerini yapıp, suya nefes vererek kulaç atabilmeli.

- Bol bol tekrar yaparak, öğrendiklerini pekiştirmeli.
333
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.