Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Stresle mücadele zor değil

Stresle mücadele zor değil

İnsan yaşamını olumsuz etkileyen stres ile mücadelenin sanıldığı kadar zor olmadığı bildiriliyor. Uzmanlar, stresle mücadele etmek için öncelikle kişilerde stresi başlatan olayların tanınması gerektiği uyarısında bulunuyor.

Becel tarafından hazırlanan "Strese Hayır Diyelim" adlı broşürde, stres ve mücadele yolları hakkında bilgi verildi. Broşürde yer alan bilgilere göre, şimdiye kadar hiçbir toplum, günlük yaşamın bir parçası olan stresten günümüz toplumu kadar etkilenmiyor. İş ve ev yaşamında karşılaşılan güçlükler, zaman yetersizlikleri veya beklentileri yerine getirme çabaları strese neden oluyor.

İnsanlar da stresi farklı şekillerde yaşıyor. Kimileri yaşamlarını heyecan ve koşuşturma üzerine kuruyor, kimileri ise kendisini sürekli gergin ve baskı altında hissediyor. Günlük gerilimler ve baskılar da doğal olarak insanın yaşam kalitesini etkiliyor.

Stres ayrıca vücut üzerinde çeşitli olumsuz etkilerde yol açıyor. Stres düzeyini azaltmanın pek çok yolu bulunurken, kişiye uygun yaklaşımlardan birisini denemesi öneriliyor. Stresin azaltılması için şu önerilerde bulunuluyor:

  • Stresini başlatan olayları listeleyin. Otobüse geç kalmak mı, trafik sıkışıklığı mı? Stresinize yol açan durumları tanımanız önemli bir adımdır, stresli olduğunuzda kendinizi gevşetmeye çalışın.
  • Fiziksel açıdan aktif misiniz? Fazla zorlanmadan bisiklete binmek, hızlı hızlı yürümek ya da yüzmek stresin yol açtığı gerginliği azaltmanın iyi bir yoludur. Üstelik bu etkinlikler daha iyi uyumanızı da sağlayacaktır.
  • Sosyalleşmek için zaman ayırın.
  • Gevşemek için 10 dakika bile olsa kendinize zaman ayırın. Bir şeyler okuyun, banyo yapın ya da hoşlandığınız başka bir şeylerle uğraşın. Çalışıyorsanız, öğle yemeğine zaman ayırın ve işe ara verin.
  • Yoga ya da rahatlama kurslarına gidin.
  • Basit soluk alıp verme ya da gerinme egzersizlerini deneyin.
  • Bir seferde birden fazla iş yapmaya çalışmayın. İşlerinizi sıraya koyun ve her şeyi son dakikada yapmak yerine, planlayarak yapın.
  • Aşırı beklentilere `Hayır' demeyi öğrenin.
  • Sağlıklı besinler ve yiyecekler tüketin ve yerken acele etmeyin.
  • İnsanlar stresle baş edebilmek için sıklıkla sigara ya da alkole başvururlar. Bunlar yalnızca kısa dönemli çözümlerdir. Aşırı miktarda alkol tüketmekten kaçının ve sigarayı bırakın.
    (ANKA)
  • 472
    dahafazlası
    YORUMLAR
    Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.