Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Stresle başa çıkma yolları

Stresle başa çıkma yolları

Stres ile başa çıkmak için bireysel mücadele yolları ve günlük egzersizler...

Sosyal hayatın vazgeçilmez bir gerçeği olan stres ile bazı egzersizler gerçekleştirilerek mücadele edilebileceği bildiriyor.

Uzmanlar, günlük hayatta sıkça karşılaşılan stresin etkilerini fiziksel, psikolojik ve davranışsal olarak üç kategoriye ayrıyor. Fiziksel belirtilerin başında tansiyonun yükselmesi, terleme, sindirim bozukluğu, baş ağrısı gibi rahatsızlıklar gelirken, gerginlik, geçimsizlik, işbirliğinden kaçma ve sürekli endişelenme gibi unsurlarda psikolojik belirtiler olarak kendisini gösteriyor.

İş yükünün fazlalığı, işin sıkıcı olması, zamanın sınırlılığı, rol belirsizliği, rol çatışması, insan ilişkileri, yabancılaşma gibi unsurlar stresin kaynakları arasında dikkat çekiyor. Uzmanlar, bireysel olarak stresle başa çıkmak için şu önerilerde bulunuyor:

- Bedensel hareketler: İnsan bedenindeki hücreler, kanın taşıdığı oksijen ve diğer faydalı maddelerle beslenir. Stres tepkisi esnasında damarlar daraldığı için hücrelere giden kanda azalma meydana geleceğinden hücrelere giden kanda azalma meydana geleceğinden hücreler yetersiz beslenecektir.

Hücrelerin yaşam süresini uzatmanın ve onları sağlıklı kılmanın yolu fiziksel egzersizdir. Damarların genişlemesi ile artan ve hızlanan kan akımı nedeniyle hücreler daha iyi beslenir. Böylece hem daha sağlıklı olmaları hem de uzun ömürlü olmaları sağlanır.

- Solunum egzersizi: Stres tepkisinin olumsuz sonuçlarını azaltmak veya ortadan kaldırmak için solunum egzersizi ideal bir çözüm yoludur. Stres esnasında vücutta meydana gelen kimyasal maddeler, solunum egzersizini sırasında kaybolur.

Derin nefes alma kalp ve akciğerin daha iyi çalışmasını sağlar. Damarlar genişler ve oksijen vücudun en uç noktalarına kadar ulaşır.

- Gevşeme: Gevşeme stresli ortamda bireye rahatlama becerisi kazandırır. Stres tepkisi esnasında kaslar gerilir, kan şekeri yükselir, solunum artar. Gevşeme hareketleri ile kaslar rahatlar, dikkat alanı genişler, tansiyon düşer, solunum rahat ve yavaş olur ve kan şekeri azalır. Bu teknikle eğitilmiş bireylerde dikkat alanı genişler, düşünce berraklaşır ve duyular keskinleşir.

- Masaj: Masaj kasların gevşemesine yardım eder. Masaj yoluyla kas gerilimi azaldığından çeşitli ağrılar da azalır. Masaj sırasında bütün vücuda kaygıyı azaltan, düşünmekten çok hissetmeye olanak veren rahatlama duygusu yayılır. Bilinçli bir masaj bireyi stresin kargaşasından uzaklaştırarak, sağlıklı bir dinlenme olanağı sağlar.
322
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.