Mahmure

Magazin

Magazin Gündemi

Strese sanal derman

Strese sanal derman

İnternetteki "www.derman.net" isimli sitede stresle başa çıkabilmek için öneriler bulunuyor. Stresle başa çıkabilmek için 'zamanın tutsağı olmamak', 'hayır demeyi bilmek' önerilerden yalnızca bir kaçı...

İnternetteki "www.derman.net" isimli sağlık sitesinde, stresin, bireyi rahatsız eden ortamın ortaya çıkardığı herhangi bir düzen bozukluğuna, organizmanın verdiği cevap olduğu belirtiliyor.

İnsanların ortak sorunu olan stresle başa çıkabilmek için, "zamanın tutsağı olmamak, hayır demeyi bilmek, alkolik gibi işkolik olmamak," yapılması gerekenlerden yalnızca birkaçı olarak gösteriliyor.

Stresi, hayatın vazgeçilmez bir parçası olarak tanımlayan sitede, şu görüşlere yer veriliyor:

"Sıfır stres ölümdür. Çünkü, bu durumda birey çevreden gelen etkilere tepki verecek enerjiden yoksun demektir. Aşırı stres de ölümcül olabilir. Çünkü bu durumda birey aşırı enerji sarf etmekte ve tükenmektedir.

Çözüm, her bireyin kaldırabileceği ölçüde stres ile doyumlu ve olumlu bir hayat sürdürebilmesidir."

İşte stresle baş edebilmek için sitede yer alan öneriler:

- Kendinizdeki stres sebeplerini ve stres belirtilerini tanıyın.

- Yapabileceklerinizle yetinmeyi bilin.

- 7-8 saat uyuyun.

- Haftada 3 defa 30'ar dakikalık egzersiz yapın ve nabız atışınızı dinleyin.

- Sigara içmeyin ve başkalarının sigara dumanını solumayın.

- Kahvaltı yapın, normal kilonuzu koruyun.

- Stresi artıran trafik, kafein, sigara gibi şeylerden kaçının.

- Aşırı ışık, gürültü ve ısıyı ayarlayın.

- Saldırgan, sinirli, kederli, kötümser tabiatlı kişilerle birlikte olmayı öğrenin, mümkünse birlikte olmayın.

- Kendi kendinize yaptığınız olumsuz konuşmalar ve asılsız düşüncelerden vazgeçin.

- Korku yaratan inanışlarınızı bilip ortadan kaldırmaya çalışın.

- Yavaş araba kullananlara sinirlenmeyin.

- Telefonda beklemekten sıkılmayın.

- Tekrar eden görevlerden dolayı sabırsız olmayın.

- Kolaylıkla tahrik olan bir tip olmayın, hiddetlenmeyin, saldırgan olmayın.

- Kendi kendinizle ve başkaları ile kronik bir kargaşa içerisinde bulunmayın.

- Küçük ve önemsiz olaylara aşırı tepki göstermeyin.

- Geçmişte öfkelenmeyi gerektiren durumları hatırlayınca sinirlenmeyin.

- Acele, telaş ve sabırsız davranışlardan kaçının.

- Yemeklerinizi sakin yiyin.

- Sabırsız davranarak başkalarının yarım kalmış cümlelerini tamamlamaya çalışmayın, iyi bir dinleyici olun.

- İki işi bir arada düşünüp yapmaya çalışmayın.

- Sürekli sözünüzün kesilmesinden kaçının.

- Konuşmayı sürekli olarak bir başkasının ilgisine göre yönlendirmeyin.

- Hayır demeyi bilin.

- "Her işi yaparım" ya da "Hiçbir şey yapamam" demeyin.

- Alkolik gibi işkolik olmayın.

- Aşırı hırslı olmayın.

- Herkesi rakip görmekten kaçının.

- Oyunları her zaman kazanmak için oynamayın.

- Kendinizi vazgeçilmez görmeyin.

- Önce özeleştirinizi yapın ve herkes tarafından sevilmeyi beklemeyin.

- Aile, arkadaş, balık tutma gibi destek sistemlerini geliştirin.

- İçinde bulunduğunuz atmosferi değiştirin, ara verin, için dışarı çıkın, yıllık izin kullanın.

- Oturun, dinlenin, gevşeyin

- Stresin üstesinden gelmek için şu üç usulü kullanın: Kontrol, mücadele, kesin kararlılık.

- Zamanın tutsağı olmayın.

- Çevredeki ilginç şeylerin farkına var.

- Hayattan, her şeyden zevk alın, işinizde zevk alarak çalışın.
413
dahafazlası
YORUMLAR
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.